Hattem sluit voorbereiding af met winst

In de voorbije weken heeft de selectie van Hattem de nodige wedstrijden gespeeld in de voorbereiding op de komende competitie. Halverwege de maand augustus was de eerste training waarna al op 19 augustus de eerste oefenwedstrijd tegen Elspeet op het programma stond. Trainer Hans Roeland liet alle 19 beschikbare spelers op die dag in actie komen wat uiteraard gevolgen had voor het spel. In een vermakelijke wedstrijd vielen veel doelpunten maar wist Elspeet de wedstrijd uiteindelijk met 4-3 te winnen.

Op dinsdag 22 augustus was er de opening van het Bultman Hartholt toernooi waarbij voor Hattem de wedstrijd tegen Hatto Heim op het programma stond. Uiteraard betrof dit een wedstrijd in de voorbereiding maar natuurlijk wilden beide niet verliezen. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in een gelijkspel en wist Hattem door het beter nemen van de strafschoppen zich te plaatsen voor het finaletoernooi. Op zaterdag 26 augustus trof men op de finaledag het team van CSV 28 uit Zwolle. Doordat Hattem deze “wedstrijd” verloor, speelde het tenslotte om de 3e en 4e plaats tegen het team van sc Overwetering uit Olst. In beide partijen kwamen opnieuw vele spelers aan spelen toe. Hattem moest via een verloren strafschoppenserie genoegen nemen met de 4e plaats.

De laatste oefenwedstrijd was gepland op een midweekse avond in IJsselmuiden tegen 2e klasser IJVV. In de eerste helft was er nog wat sprake van een beetje van ontzag voor de thuisploeg, maar na rust waren de Hattemers evenwel de bovenliggende partij. In een vermakelijke wedstrijd was gelijke spel (2-2) dan ook de terechte uitslag.

Bekercompetitie

Zaterdag 2 september was de start van de bekercompetitie. Hattem ontving in die eerste wedstrijd het afgelopen seizoen gepromoveerde Hulshorst. De geel-blauwen wisten een redelijke wedstrijd op de mat te leggen en konden dan ook een verdiende 3-1 overwinning noteren. De week hierop toog men naar Zwolle voor de onderlinge wedstrijd tegen HTC. Op een onstuimige regenachtige middag liet Hattem een goede wedstrijd zien en was er, na een 0-2 ruststand, met nog 10 minuten te spelen een verdiende 1-4 stand op het scorebord te lezen. Kort voor tijd was het nog even billen knijpen toen HTC in korte tijd 2x scoorde maar dichterbij kwam men net.

In de laatste poulewedstrijd tegen VSW hadden de geel-blauwen aan een gelijkspel genoeg om zich poulewinnaar te mogen noemen. Dat dit wellicht in het achterhoofd speelde was aan het matige spel te zien. Pas na rust wist Hattem een overwicht te creëren, kwam het nog goed weg toen een inzet van VSW op de lat belandde, maar wist het door een doelpunt van Felix Noordberger toch de volle winst naar zich toe te trekken.

Al met al een redelijke voorbereiding waarbij er uiteraard altijd ruimte zal zijn voor verbetering. Trainer Hans Roeland zal, mede gelet op een aantal geblesseerde en afwezige spelers, nog het nodige puzzelwerk hebben om beslagen ten ijs te komen in de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Op zaterdag 23 september speelt Hattem thuis en ontvangt men het afgelopen seizoen gedegradeerde ZAC. De wedstrijd zal aanvangen om 14.30 uur.