De opleiding van KNVB verenigingsscheidsrechter

Maandag 26 februari 2018 is er een groep gestart voor de opleiding van KNVB verenigingsscheidsrechter. De opleiding bestaat uit een viertal avonden. Daarnaast worden er per cursist vier wedstrijden beoordeeld door interne begeleiders. De groep bestaat uit zowel junioren als senioren, waarvan een vijf leden van de VV Hattem en zeven van SV Hatto-Heim. Deze opleiding past in de gezamenlijke weg die beide verenigingen op dit vlak zijn ingeslagen. Beide verenigingen willen hun scheidsrechterskorps naar een nog hoger niveau tillen, door o.a. te voldoen aan de eisen van de ARAG certificering van de KNVB. Één van de voorwaarden voor het behalen van deze certificering, is om minimaal 95% van de scheidsrechters opgeleid te hebben. De scheidsrechters van beide verenigingen hebben de handen in een geslagen, middels het formeren van een gezamenlijke scheidsrechterscommissie. Een van de voordelen die dit met zich mee brengt, is het gegeven dat we hierdoor nog beter in staat zijn om elke wedstrijd van een opgeleide scheidsrechter te voorzien. De komende maanden zullen beide verenigingen weer een gemotiveerde groep, goed opgeleide groep scheidsrechters gaan afleveren. Maar hiermee zijn we er nog niet:

De scheidsrechterscommissie roept iedereen die hier wat voor voelt op om zich aan te melden als scheidsrechter. Zowel Junioren als Senioren! Middels een goede opleiding en begeleiding, wordt je klaargestoomd om zelfstandig als scheidsrechter ingezet te kunnen worden. Hierbij leer je o.a. de spelregels, om te gaan met weerstanden, het durven nemen van beslissingen, etc. etc. Als scheidsrechter heb je namelijk een belangrijke taak in een wedstrijd. Jij moet in een split-second een beslissing nemen. Door goede scheidsrechters, zal uiteindelijk ook het niveau van het voetballen omhoog gaan en het plezier voor de spelers toenemen.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.

VV Hattem
Marco Verduin (scheidsrechterscoördinator)
E-mail: marcoverduin@gmail.com
Telefoon: 0631025445