Met het nieuwe voetbal seizoen voor de deur is het goed dat we jullie op de hoogte brengen van een aantal zaken rondom de voetbal.nl app.
De voetbal.nl app;
Met de voetbal.nl app blijf je eenvoudig op de hoogte van alle updates rondom je eigen team en mis je niks van al je andere favoriete teams en spelers. Doordat de uitslagen door de officials in de app worden vastgelegd, ben je altijd direct op de hoogte van de uitslag. Of je nou speler bent, wel of geen lid bent van een voetbalvereniging, het maakt niet uit. De app is er voor iedereen die van voetbal houdt! (let op: tussen wel en niet lid wordt wel onderscheid gemaakt in de app!!!) Ook laat de app leuke statistieken zien die je helpen in de voorbereiding op je wedstrijd. Tel daar bij op dat je je aan- of afwezigheid bij een wedstrijd via de app kan doorgeven, de player-of-the-match kunt kiezen en direct de route naar een uitwedstrijd kan zien.
Voor wie is de app bestemd;
Voor spelers, scheidsrechters, trainers en coaches, maar natuurlijk ook voor ouders/verzorgers en andere supporters van het amateurvoetbal.
Hoe de app te downloaden;
Download de app via de Apple App store (IOS) of Google Playstore (Android)
Hoe kan ik inloggen;
Na het starten van de app verschijnt een scherm met de keuze “registreren of inloggen.
Als je voor het eerst de app gaat gebruiken, dan is de eerste keer registratie vereist en vul je je e-mailadres (zie opmerking hieronder bij “let op”) en wachtwoord (zelf bedenken) in.
Je e-mailadres wordt de naam van je account.
Na registratie ontvang je op je e-mailadres een activatielink. Als je op de activatielink in de e-mail klikt, verschijnt een pagina met een bevestiging dat je account is geactiveerd.
Had je al een account en ben je je wachtwoord vergeten, kun je door het opgeven van je e-mailadres je wachtwoord laten resetten. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een activatielink. Deze link is twee dagen geldig (hierna zul je opnieuw in de app de ‘wachtwoord vergeten’ functie moeten gebruiken).
Let op:
Als je wilt dat de app jou herkent en jouw persoonlijke programma toont, dan moet je registreren met het e-mailadres dat bij de ledenadministratie van v.v. Hattem bekend is. Weet je niet welk e-mailadres geregistreerd staat, wil je het email adres wijzigen of is er nog geen e-mailadres geregistreerd, stuur dan een mail naar het volgende email adres: ledenadministratie@vvhattem.nl
Zoals aangegeven onder het kopje “voor wie is de app bestemd” zijn er verschillende gebruikers van de app. De beschrijving onder het kopje “hoe kan ik inloggen” is voor leden van de v.v. Hattem dus die geregistreerd staan met een email adres in de administratie.
Ouders en supports kunnen ook gebruik maken van de app. Het inloggen gaat het zelfde als hierboven beschreven maar omdat het email adres wat je als ouder(s) of supporter zijnde gebruikt niet matched, geen lid dus geen registratie bij v.v. Hattem, volgt er geen specifieke team informatie van bijvoorbeeld zoon of dochter. Je gebruikt de app dan als “toeschouwer” Als “toeschouwer” kun je v.v. Hattem als vereniging en team(s) instellen. Via de zoekmogelijkheid kan je v.v. Hattem en team zoeken en vervolgens als favoriet gaan volgen. Zodoende worden updates in programma’s standen en uitslagen van je v.v. Hattem team ook aan jouw homefeed toegevoegd.
Voor de duidelijkheid is het goed om te vermelden dat naast de voetbal.nl app er ook een wedstrijdzaken app van de KNVB bestaat. Deze is bestemd voor scheidsrechters, teammanagers en coaches/trainers.
Het heeft dus geen toegevoegde waarde dat je als voetballend lid deze app download.
Digitale pasfoto;
In de Voetbal.nl app, website en in de KNVB wedstrijdzaken app wordt gebruik gemaakt van profielfoto’s.
Door het plaatsen van je foto in de voetbal.nl app wordt deze tevens zichtbaar op jouw digitale spelerspas.
Deze digitale spelerspas bevindt zich in de KNVB wedstrijdzaken app net als het digitale wedstrijd formulier.
Digitale pasfoto wat is het belang hiervan?
Dit is verplicht vanaf teams vanaf JO13 ?? xx. (zie ook eerder bericht van deze week op de v.v. Hattem site )
Jouw foto wordt nl. zichtbaar op de digitale spelerspas die (in veel gevallen) wordt gecontroleerd door de scheidsrechter voor de aanvang van een wedstijd. Zorg voor een actuele nette foto, een pasfoto waarop je hoofd/gezicht duidelijk zichtbaar is. Geen foto, geen actuele nette foto, op je digitale spelerspas betekent dat je niet mag deelnemen aan de wedstrijd! Dit is de verantwoordelijkheid van de speler zelf!
Wie kan wat m.b.t. het toevoegen van een profielfoto; Nieuwe leden kunnen na afronding van de registratie als nieuw lid bij de ledenadministratie van v.v. Hattem ook later in de voetbal.nl app zelf een digitale pasfoto toevoegen. Bestaande leden kunnen in de voetbal.nl app zelf een digitale foto toevoegen of vervangen. Teammanagers kunnen foto’s van spelers die in hun team staan geregistreerd toevoegen/vervangen
Handig is om als teammanager bij de start v/h seizoen met je eigen mobiel foto’s per speler te maken zodat je deze zelf upload, weet je zeker dat dit voor elkaar is. Nb. De rol van teammanager kan alleen maar worden toegekend door v.v. Hattem als de teammanager/leider lid is van v.v. Hattem en een KNVB nummer heeft.
Gedurende welke periode kan een foto toegevoegd worden;
Dit is mogelijk voor het seizoen 2018/2019 van 1 juli t/m 31 oktober 2018
Daarna is het voor leden niet meer mogelijk om zelf foto’s toe te voegen of te vervangen.
Regel het dus op tijd uiterlijk voor je eerste officiële wedstrijd! Controleer als teammanager of leider
of jouw spelers dit hebben geregeld zodat je niet bij de 1e wedstrijd voor verrassingen komt te staan.
AVG wetgeving;
Uitzondering van het aanpassen van gegevens, foto’s, voor leden jonger dan 16 jaar i.v.m. de AVG wetgeving;
Het is jullie vast niet ontgaan dat de wet op persoonsgegevens is veranderd/aangescherpt eind mei van dit jaar. (AVG)
Dit zorgt ervoor dat spelers onder de 16 jaar in tegenstelling dat wat hierboven is uitgelegd niet zelf hun eigen gegevens, waaronder de pasfoto, mogen/kunnen aanpassen.
Waarom deze verandering;
Sinds 25 mei is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Die stelt dat kinderen tot 16 jaar niet zelf mogen aangeven of zij met naam en/of foto zichtbaar willen zijn binnen een platform. En dit geldt dus ook voor de persoonlijke instellingen van kinderen onder 16 in de app. Ouders/ verzorgers kunnen deze gegevens wel wijzigen.
Welke situaties komen voor;
1. Mijn kind heeft geen eigen telefoon. Hoe kan ik (ouders/verzorger) de gegevens wijzigen? Neem contact op met de vereniging ledenadministratie@vvhattem.nl en geef als ouder/verzorger jouw e-mailadres door. De vereniging zal dit mailadres toevoegen.
Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
Log vervolgens in en ga naar menu instellingen ->mijn kinderen.
Je kan nu alles van je kind zien en beheren maar ook gewoon (mocht je zelf nog spelen) je eigen informatie beheren.
2. Mijn kind heeft een eigen telefoon, maar ik wil de gegevens beheren. Hoe doe ik (ouder/verzorger) dat? Neem contact op met de vereniging ledenadmininstartie@vvhattem.nl en geef als ouder/verzorger jouw e-mailadres door. De vereniging zal dit mailadres toevoegen
Download de app en maak een account aan door je e-mailadres te registreren.
Als ouder log je nu in als toeschouwer en volg je jouw kind via favorieten.
Je kind kan nu zelf alle informatie zien, maar jij kan zijn/ haar gegevens beheren.
3. Mijn kind is 16 en beheert (voortaan) zelf zijn gegevens. Moet ik hiervoor iets instellen? Als ouder/verzorger hoef je niets te doen. Het e-mailadres van je kind is bekend bij de club en daarmee kan hij/ zij inloggen in de app.
Als ouder kan je als toeschouwer gebruik maken van de app en je kind volgen via favorieten.
Je kind kan nu alles zien en zelf zijn/ haar gegevens beheren.
Contributie v.v. Hattem
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.Ok