Beltona Beloften Competitie

Dit seizoen doet v.v.Hattem mee aan de zogenaamde Beltona-competitie voor spelers (beloften) onder 21 jaar. Deze competitie bestaat al 20 jaar en wordt georganiseerd door Sparta Enschede. Een mooie kans om onze beloften uit JO19-1 en seniorenselecties 1 en 2 de gelegenheid te geven zich verder te ontwikkelen en mooie wedstrijden te spelen.

In de Beltona Beloften Competitie (BBC) speelt Hattem JO21 met 5 clubs in een poule. Hattem zit in een poule met Dos Kampen, BAS, Zwart-Wit ’63 en vv Zeewolde. De leiding van het team is in handen van Patrick Dijkstra (trainer JO19-1),  in nauwe samenwerking met de trainers van de leverende teams.

De wedstrijden worden door neutrale arbitrale trio’s geleid, die door de BBC in overleg met de scheidsrechterscoördinatoren uit de betreffende regio worden aangesteld.

Aan de finaledag op 20 juni 2020 bij Sparta Enschede nemen zestien teams deel. De nummers 1 t/m 3 van iedere poule spelen tegen de nummers 1 t/m 3 van een andere poule (uit- en thuiswedstrijd volgens het CL-systeem). Het aantal verenigingen dat speelt voor een plaats op de finaledag wordt aangevuld met de beste nummers 4 om tot 32 teams te komen. De winnaars van deze (kruis)wedstrijden plaatsen zich voor de finaledag. In principe speelt een nummer 1 tegen een nummer 3. Er zal rekening worden gehouden met de afstanden. De nummers 1 t/m 4 van de finaledag spelen een wedstrijd tegen FC Twente onder 19, waarbij men de keus heeft die wedstrijd op het eigen terrein dan wel op de trainingsaccommodatie van FC Twente in Hengelo te spelen. Bovendien krijgen de nummers 1 t/m 3 een geldprijs.

Eerste wedstrijd gestaakt door regenval bij 0 – 0

Afgelopen dinsdag speelde Hattem Beloften haar eerste wedstrijd in en tegen Zeewolde. Hattem speelde een goede 1ste helft waarin voor beide teams kleine kansjes waren om te scoren. De zware regenval tijdens de wedstrijd kon het hoofdveld van Zeewolde niet verwerken waardoor de scheidsrechter de wedstrijd moet staken met een 0 – 0 stand. We verwachten binnenkort de datum om de wedstrijd uit te spelen.

De voorronde wedstrijden die vastliggen zijn:

Maandag 14 oktober: Zwart Wit ’63 – v.v.Hattem 20:00 uur

Maandag 4 november: v.v.Hattem – Dos Kampen

Maandag 25 november: v.v.Hattem – BAS

Wanneer Hattem JO 21-1 zich plaatst voor de volgende ronde worden die wedstrijden in februari en maart 2020 gespeeld.