Gehavend Hattem onderuit tegen Olympia ’28

Een gehavend Hattem heeft de uitwedstrijd tegen Olympia ’28 in Hasselt met 4-1 verloren. Trainer Hans Roeland kon in tegenstelling tot de week er voor, niet beschikken over aanvoerder Roald Landman, Rabi Ezzat en Yannick Rave. Laatstgenoemde viel in de warming-up uit met een liesblessure. Ondanks de noodzakelijke omzettingen in de opstelling, speelde Hattem best een aardige eerste helft. In balbezit ging de bal goed rond en kwam het ook regelmatig in de buurt van het vijandelijke doel. Nadat Hattem een corner mocht nemen, was het zelfs dicht bij de openingstreffer, maar een verdediger die bij de eerste paal stond opgesteld kon de bal nog voor de lijn wegwerken. De tegenstoten van Olympia waren ook niet ongevaarlijk en daarbij kwam Hattem een keer goed weg. Een schot van afstand spatte uitéén op de dwarsligger boven Hattem keeper de Weerdt. Toen de klok richting de 45e minuut tikte, kwam Hattem plotseling op achterstand te staan. Een aanval over links, bracht de bal op het hoofd van de Olympia spits, die doeltreffend afrondde, 1-0. Na rust had Hattem, in tegenstelling tot de eerste helft, meer moeite om de tegenstander achteruit te duwen. Olympia was feller in de duels en was geenszins van plan om de minimale voorsprong nog weg te geven. Dit fanatisme van de thuisploeg kwam Hattem duur te staan. Door twee cruciale fouten in de linker verdediging van Hattem, werd het tien minuten na rust 2-0 en weer tien minuten later 3-0. De wedstrijd was nu gespeeld. Hattem deed nog wel wat terug via Wesley van Winsum, nadat Bram de Boer de paal had geraakt, maar het slotwoord was weer voor de thuisclub, 4-1.