Goed herstel Hattem met winst bij ESC

Nadat de midweekse wedstrijd tegen HTC met een teleurstellend resultaat werd afgesloten, heeft het team zich in de uitwedstrijd tegen ESC van haar goede kant laten zien. Met geconcentreerd en gedisciplineerd spel legde Hattem de tegenstander van meet af aan haar wil op en ging het met een terechte voorsprong rusten. Na de thee nam de thuisploeg wel even het initiatief, deed het nog wat terug, maar kon niet voorkomen dat Hattem met een terechte overwinning huiswaarts ging.

Gedreven en rustig spelen; bij rust op voorsprong

Na een weifelend begin aan beide kanten liet Hattem wel zien dat het deze middag van zins was om te laten zien wat ze in hun mars hebben. Met rustig spel weet het de wedstrijd al vroeg naar zich toe te trekken wat al snel resulteerde in de voorsprong. Een prachtige actie van Uzair Goelab gevolgd door een puike voorzet maakt het voor Wesley van Winsum mogelijk om de ESC-doelman met een gerichte kopbal kansloos te laten. Kort daarna wat kansen via Silvan Kersbergen waarbij de doelman attent reageerde. Toch was het oppassen voor de speldenprikken van ESC, maar Hattem-doelman Alec van Dijk stond zijn mannetje en hield zijn doel schoon. Halverwege de 2e helft verdubbelt Hattem de marge en komt verdiend op 0-2. Silvan Kersbergen wordt op links goed aangespeeld, hij draait zich vrij en geeft een strakke voorzet op de attente Wesley van Winsum die de bal snoeihard achter doelman den Besten jaagt; een echte spitsengoal. ESC heeft voor rust nog een kans wanneer Boonen uit een verre inworp ineens voor Hattem-doelman van Dijk verschijnt. Deze is echter in deze 1 tegen 1 de winnaar en zo blijft het tot de rust 0-2.

ESC start iets scherper, maar Hattem herpakt zich snel

De thuisploeg komt met een andere instelling uit de kleedkamer en probeert het heft in handen te nemen. Een prachtkans op de aansluitingstreffer wordt echter naast het doel geschoven. Kort daarop twee momenten dat zowel Bram de Boer als Uzair Goelab binnen de beruchte lijnen omver gelopen worden. Helaas voor Hattem geen fluitsignaal voor een overtreding. Hattem herpakt zich en weet de wedstrijd weer onder controle te krijgen. Silvan Kersbergen is dichtbij de 0-3 wanneer hij een afgeslagen bal ineens op de slof neemt. Helaas vliegt de bal net aan de verkeerde kant van de kruising langs het doel. Toch is het kort daarna alsnog raak. Een pass vanaf het middenveld richting de voorwaartsen. Wesley van Winsum is slimmer dan de ESC-verdedigers, stapt over de bal heen waardoor Bram de Boer volledig vrij voor de ESC-doelman komt. Hij maakt geen fout, omspeelt de doelman en kan in een leeg doel de 0-3 laten aantekenen. Vanaf de aftrap is het ESC dat een moment  van verslapping in de verdediging afstraft. Een niet goed uitverdedigde bal wordt door Lamberink in de kruising geschoten. Hattem raakt niet van de leg en weet de marge weer op 3 te zetten. De ingevallen jeugdspeler Maarten Sprokkereef wordt op rechts aangespeeld, is sneller dan zijn tegenstander en weet met een mooi stiftballetje de stand op 1-4 te brengen. Kort daarna weet Jort Steenman met een prachtige vrije trap de ingevallen jeugdspeler Felix Besseler te vinden die de ESC-doelman met een mooie kopbal kansloos laat. Kort voor tijd komt ESC nog op 2-5 na een goede combinatie en dit is tevens de eindstand.

Een goede wedstrijd van Hattem

De mannen van trainer Oosterhaar speelden vandaag een prima wedstrijd en lieten vanaf het begin zien wie er vandaag met de winst vandoor zou gaan. Met bij vlagen goed voetbal en positiespel werd de tegenstander haar wil opgelegd waarbij ook vandaag weer de nodige jeugdspelers hun opwachting mochten maken in de selectie. Voor volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Zwolsche Boys op het programma wat zich na een slechte start inmiddels nagenoeg veilig heeft gespeeld.