Hatem 4 – SEH 7

Afgelopen zaterdag speelde Hattem 4 haar laatste wedstrijd voor de beker. Tegenstander thuis was SEH 7.

Na een aftastend begin waren het na een ongevaarlijke vrije trap van SEH de mannen van Viering en Brink die het initiatief namen. De eerste echte kans kwam na een minuut of 10 doordat Sandro vanaf het middenveld op links doorstoomde en voorgaf. De bal was net een fractie te hard voor Sebastiaan die naast schoot, maar het was een goede aanval en Hattem maakte de intenties duidelijk. Het spel speelde zich vooral op het middenveld af, maar SEH kon door de uitstekende verdediging met Hidde, Melvin, Blommie en Mike en uiteraard keeper Pascal niet veel uitrichten qua gevaar. Hattem bleef drukken en dit resulteerde in een corner. Na een onvervalste scrimmage waarbij eerst Melvin en toen Sandro de bal misten, was het ‘good old’ Broere die de bal keihard in de touwen joeg vanaf een meter of 5, 1-0 dus! Een prima doelpunt. Hattem bleef de betere ploeg maar de keeper van SEH was uitstekend en hield onder andere Jurjan -na een hakbal van Dani- en Sandro (schot dichtbij na een goede combinatie met Jessy) van scoren af. De ruststand van 1-0 was zeker verdiend.

De tweede helft begon met een andere opstelling, onder andere omdat Melvin, Broere en Blommie allemaal tikkies hadden gekregen en niet helemaal wedstrijdfit meer waren. Mart, Ali, Dallo, Brouwert, Dion kwamen erin. Hattem bleef de betere ploeg, bleef ook hard werken (vooral Ali maakte veel meters) maar vergat de belangrijke 2-0 te maken, en Hattem kreeg daarvoor het deksel op de neus. Na een misverstand ging de inspeelpass niet goed en kwam SEH plotseling op onze linkerkant door, terwijl er ook ineens 2 man vrij in de 16 opdoken. Via binnenkant paal was de inzet van hun spits onhoudbaar voor Pascal: 1-1. De geel-blauwen waren even van slag en SEH kreeg zelfs een kans op de 1-2 maar die pakte onze keeper goed. Maar dan is voetbal toch een gek spelletje, je speelt een goede 1e helft maar zo is dan de achterstand dichterbij dan de voorsprong. Met nog 5 minuten op de klok leek de wedstrijd in een gelijkspel te eindigen, want ook SEH zette minder aan en aan beide kanten vloeiden de krachten weg. Maar ook dan is voetbal een gek spelletje, want juist op het moment dat je het niet meer verwacht, gebeurt er toch iets. De bal werd veroverd goed op het middenveld (door Mart en Sebastiaan), en Dallo werd aangespeeld. Goed zoals we getraind hebben legde Dallo terug op Dion en die poeierde hem werkelijk waar schitterend van 32 meter in de kruising! 2-1! Een magnifieke goal die Dion gelijk een publiekswissel opleverde (voor Dani), want er was behoorlijk wat publiek aanwezig langs veld 3. SEH zakte zo vlak voor tijd de moed in de schoenen en daardoor werd het zelfs nog 3-1. Brouwert haalde de counter eruit van SEH en speelde naar Sandro, die met een schuine voorzet Dani voor de keeper zette, die beheerst in tikte en zo vlak voor tijd de eindstand bepaalde. We bedankten SEH voor de sportieve wedstrijd en ook scheidsrechter Verduin die een prima wedstrijd floot.

Na 4 wedstrijden te hebben gespeeld (1 oefen, 3 beker) met 2x winst en 2x verlies waarvan 1 keer tegen een 5e klasse is Hattem 4 klaar voor de competitie. Deze begint aanstaande zaterdag 19 september om 12:15 uur met een thuiswedstrijd tegen Olympia 28. De koffie staat klaar, komt allen!