Hattem 4 pakt punt uit en tegen Genemuiden

Zaterdag 26 september trad VV Hattem aan voor haar eerste officiële uitwedstrijd van deze competitie. Na de 4-2 overwinning tegen Olympia zat de stemming er goed in en reisden we vol vertrouwen af naar Genemuiden om tegen hun 5e elftal te spelen. We hadden een week eerder bovendien nieuwe tenues gekregen, waarvoor heel, heel veel dank aan onze sponsoren Hordal (hoofdsponsor), de Bullbar en Thijs Stoel witgoed en natuurlijk ook aan de club, in het bijzonder Yvonne de Haan. Iedereen ziet er uitermate netjes uit in dit prachtige tenue. Super!

De eerste helft in Genemuiden verliep echter allesbehalve soepel. Hattem 4 was geen schim van de ploeg die de week ervoor nog een wervelende voetbalshow op de mat had gelegd. We speelden meer tegen onszelf dan tegen Genemuiden, en tja dan wordt het lastig, zo win je zelden. Een leermoment voor Hattem 4 dus, maar goed, die horen er ook bij op weg naar de top, zeker voor een nieuw team. Hierdoor ging Genemuiden wel met een 2-0 voorsprong de rust in, ondanks dat we nog wel wat kansen kregen. In de rust hebben we de koppen bij elkaar gestoken, elkaar gezegd dat dit beter kon en moest, en ook nog een tactische aanpassing gemaakt. Nieuweling Robert kwam erin, en ging naast Dallo in een 4-4-2 systeem spelen. We zetten Dani op de 10 erachter en probeerde zo Genemuiden te verrassen. De spirit was weer goed en we wisten natuurlijk dat we heus wel konden voetballen.

En dat bleek ook. Een herboren en bevlogen Hattem 4 kwam als een speer uit de kleedkamers. Het was dan ook al snel 2-1. Robert kon uiteindelijk na een scrimmage de bal in het doel werken en scoorde dus gelijk bij zijn debuut, waarmee hij in een illuster rijtje kwam met spelers die scoren bij hun debuut, zoals David Beckham bij Manchester United, Johan Cruijff bij Ajax, Jean-Paul Boëtius bij Feyenoord en Sam bij Hattem 4 (vorige week, we waren nog vergeten te melden dat het zijn debuut was). Dit was natuurlijk een mooie opsteker en Hattem ging goed door met de aanval zoeken. Een vlot lopende aanval belandde uiteindelijk bij Sam die goed afrondde: 2-2! Het stond alweer gelijk, kort na rust. Hattem trok de wedstrijd naar zich toe en al snel was het Jurjan die de 2-3 maakte. Hij stuurde 2 man het bos in en schoot onberispelijk binnen, ook een prima doelpunt. Hattem was weer helemaal terug en voetbalde uitstekend. En dat zegt ook wat. Jezelf terug in de wedstrijd knokken na een slechte eerste helft, niet opgeven ook al zit het even tegen, dat zijn ook kwaliteiten die blijkbaar al in deze jonge ploeg zitten, en dat is een groot compliment voor iedereen.
Het was echter niet genoeg voor de overwinning. Alle inspanningen hadden toch krachten gekost en Genemuiden stroopte bovendien de mouwen nog eens op. Een kwartiertje voor tijd maakte Genemuiden de 3-3, en dat was ook de eindstand. Gezien over de gehele wedstrijd wel een terechte uitslag, in alle eerlijkheid. Hattem nam zodoende op karakter een punt én leerpunten mee uit Genemuiden, die we meepakken richting de wedstrijd zaterdag 3 oktober thuis tegen Nieuw-Leusen 7 om 12.15 uur. 1 personele mededeling nog: Dion (die van het afstandsschot van 32 meter) is (in ieder geval voorlopig, en bij hoge uitzondering) getransfereerd naar Hattem 2, en complimenten daarvoor, klasse dat je vanwege clubbelang dit wilt doen. Goed gaan iedereen!