Hattem 4

Hattem, donderdag 10 september

Dit seizoen heeft de VV Hattem weer een extra seniorenteam in de gelederen, namelijk Hattem 4. Veel bekende maar vooral nieuwe gezichten die voor het eerst in een seniorenteam spelen, en vooral uit doorstromende jeugd komen. Het elftal staat onder de bezielende leiding van het duo Viering en Brink en die zorgen uiteraard voor een prima spirit.

Om een goede start te maken is er afgelopen zomer door de mannen van Hattem 4 al vroeg (half juni !!) begonnen met trainen. Aan het balgevoel, positiespel, het afwerken, kaatsen, poorten en verbeteren van de conditie is hard gewerkt onder leiding van Niek en Pascal. Hoewel iedereen nog wat aan elkaar moet wennen, was het spel tot nu toe zeker aardig, met qua resultaat een nipt 4-3 verlies tegen een 5e-klasser in een oefenwedstrijd en ene 5-3 verlies uit tegen WZC in de eerste bekerwedstrijd.

De mannen wouden in de eerste officiële thuiswedstrijd tegen Wapenveld 2 voor de beker natuurlijk het goede spel omzetten in concreet resultaat. Iedereen was in opperste concentratie zaterdagmiddag en we begonnen met op goal Pascal, de achterste linie werd gevormd door Hidde, Mike, Sandro en Marijn, het middenveld bestond uit Jurjan, Ali, Dion en in de aanval stonden Dallo, Dani en Jessy. Al in de eerste minuut was er wat gevaar van de kant van de bezoekers. Na een afgeslagen aanval gaf Hattem een corner weg, maar die werd goed uit de doelmond gekopt door Sandro. Dat was ook eigenlijk het enige echte gevaar in de 1e helft van de Wapenveld, want daarna kreeg Hattem de overhand. Op links stoomde Marijn een paar keer op maar de eerste voorzet van hem kwam net niet aan omdat de aansluiting er nog niet was, een typisch geval van nog op elkaar ingespeeld moeten raken. Omdat ook rechtsback Hidde en de centrale mensen mee op kwamen, waar Wapenveld het lastig mee had, zakten de bezoekers wat verder terug en ontstonden er af en toe felle duels op het compacte middenveld. Echte kansen had Hattem ook nog niet gehad, totdat Jessy eerst de bal verspeelde, hem daarna goed terugveroverde, en vervolgens in de combinatie met Jurjan de dieptepass gaf richting Dani. Die schoot vervolgens direct maar wel tegen de laatste man van Wapenveld. De keeper dacht echter dat hij ook moest duiken, dus toen de rebound voor de voeten van Dani kwam was het doel leeg en werd er beheerst binnen getikt, 1-0! Een mooie opsteker voor de Geel-blauwen uiteraard. Niet lang daarna draaide Jessy op links 2 man dol en kwam vervolgens oog in oog met de keeper. Hij kon niet goed terugleggen en ging daarom voor eigen succes maar schoot naast. In de tussentijd gebeurde er niet veel bijzonders, maar Hattem had de zaak onder controle. Een enkele counter werd goed geneutraliseerd door Pascal, Mike en Sandro en Hidde, en het middenveld met Jurjan, Ali en Dion werkte zich een slag in rondte, en er werd steeds beter positie gekozen. Hierdoor dwong Hattem de volgende kans af. Dallo stond goed opgesteld en kon de bal onderscheppen en rechtstreeks doorgaan op de keeper. Zijn schot was helaas niet zuiver genoeg en ging net mis. Daarna werd er nog een goal door de goed leidende scheidsrechter Justin (dank voor het fluiten!!) afgekeurd vanwege buitenspel na aangeven van de grensrechter. De 1-0 ruststand was dan ook logisch, en verdiend.

In de tweede helft kwamen Melvin, Blommie en Mart erin. Hattem bleef vrolijk door gaan met geconcentreerd voetballen, Wapenveld leek conditioneel niet helemaal bij machte om het allemaal dicht te lopen en de kansen kwamen dan ook vanzelf. Een ingestudeerde vrije trap waaruit werd gescoord werd wederom afgefloten vanwege buitenspel (terecht ook), en Blommie wou de keeper die wat uit positie was verrassen met een afstandschot. De bal ging er echter niet in. Op een gegeven moment soleerde Blommie langs 3 (ja echt waar!) tegenstanders. Een paar vonden dat niet leuk en haalden hem neer, wel in het 16-meter gebied dus Hattem kreeg een terechte penalty. Wapenveld was het er niet mee eens en liet dit blijken, waardoor de scheids het zo snel zat was dat hij de penalty niet meer liet nemen en floot voor einde van de wedstrijd. Een jammerlijk einde van een redelijk goede pot van Hattem kant. Later die dag en avond werd de eerste overwinning uitbundig gevierd.

Aanstaande zaterdag 12 september treedt Hattem 4 aan thuis tegen SEH om 12.15 uur voor de laatste bekerwedstrijd. Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar voor diegene die het leuk vindt om naar een jonge frisse pot voetbal te kijken. Wees welkom!