Hattem JO13-1G kampioen en promotie naar de Hoofdklasse

Wekenlang werd er door spelers en begeleiding al naar toe geleefd. Hoe mooi zou het zijn om kampioen te worden….

Na de voorbereiding en overwinningen in de beker was er een moeilijke start in de competitie.
Na kleine zwaarbevochten overwinningen tegen Go Ahead Kampen en Dos Kampen en een verliespartij in en tegen Hierden werden de wedstrijden makkelijker gewonnen. Na de 0 – 3 overwinning op Hatto Heim begon het team echt te geloven in haar kampioenkansen. Uiteindelijk was een serie van achtereenvolgens 8 overwinningen goed voor het verdiende kampioenschap. Voor de laatste wedstrijd tegen CSV ’28 was de wedstrijdspanning hoog opgelopen. De wedstrijd op het hoofdveld, omkleden onder de tribune, vuurwerk bij de opkomst en heel veel publiek……. Het team leek bij het begin van de wedstrijd zo onder de indruk, dat er al snel een 0 – 1 achterstand werd opgelopen. Het duurde even voor het team van Lawrence en Rick tot zichzelf kwamen… De verdiende gelijkmaker werd al snel gevolgd door nog een doelpunt waarna de spanning van het team afviel en er gebouwd werd aan de 1 – 7 overwinning die het begin was van een feestelijke dag met feest, frites, polonaise en bekers in de kantine waarna een tour van het uitgelaten team op platte wagen door Hattem volgde.
Hattem JO13-1 mag in het voorjaar (als 3e jeugdteam van v.v.Hattem) in de hoofdklasse uitkomen waar ze zich naast veel voetbalplezier verder kunnen ontwikkelen als voetballer/ster.