Hattem JO17 na zege op Hierden kampioen in Hoofdklasse

Afgelopen zaterdag werd v.v. Hattem JO17 na een klinkende 7-0 overwinning op v.v. Hierden JO17 kampioen in de Hoofdklasse.

Een prestatie van formaat van het team onder leiding van coach Oscar de Groot en trainer Andrei Trifan, vooral wanneer we bedenken dat het een kampioenschap betreft waarbij de ploeg ongeslagen bleef met heel goed voetbal in een competitie met teams van verenigingen met grote jeugdafdelingen.

De kampioenswedstrijd werd gespeeld op het hoofdveld onder grote publieke belangstelling. Het Hattemer team was de gehele wedstrijd beter dan hun leeftijdsgenoten uit Hierden. Nadat de ploeg op voorsprong kwam, viel de spanning weg en werd er vrijuit gevoetbald. Na het laatste fluitsignaal werd er uitgebreid de tijd genomen om het kampioenschap te vieren.

Gezocht en gevraagd wanneer er voor het laatst een juniorenteam kampioen werd in de Hoofdklasse werden we door Edward Blankvoort gewezen op 1978 toen ook Go Ahead Kampen de concurrent was