Hattem lijdt nederlaag bij De Zweef

In de 2e bekerwedstrijd toog de selectie van Hattem naar Nijverdal voor de uitwedstrijd tegen De Zweef. Deze vereniging speelde vorig jaar nog op de zondag in de 1e klasse en kent voor een groot deel nog dezelfde spelers. De thuisploeg begon energiek en wist te voorkomen dat Hattem in het spel zou komen. Het zette druk en de geel-blauwen waren nog zoekende naar de juiste spelopvatting. Na een kwartier spelen het eerste gevaar in de Hattem-verdediging. Na balverlies van Yannick Rave schakelde De Zweef snel om en was het doelman Raphy Spin die een vrije schietkans wist te keren. Hattem probeerde wel aan aanvallen toe te komen, maar het was onzorgvuldig in de passing waarbij de ploeg uit Nijverdal er prima het oog op had en de aanvalspogingen van Hattem steeds weer kon opvangen.

Met nog een kwartier te spelen hadden beide teams de kans om op voorsprong te komen. De Zweef wist gevaarlijk door te komen waarbij een afgemeten afstandsschot op de deklat belandt. Kort voor de rust was Felix Noordberger voor Hattem in kansrijke positie doordat doelman Damman van De Zweef bijna de bal verspeelde. Helaas voor Hattem leverde deze situatie niets op en gingen de teams rusten met de brilstand.

Na rust kwam het spel van Hattem beter uit de verf dan in de 1e helft. Het speelde wat energieker en zat meer een gedachte achter. Toch moest het al snel een domper verwerken. In de 6e minuut na rust vanaf de linkerflank van De Zweef een voorzet die prima werd ingekopt en Hattem-doelman Spin kansloos liet. Hattem herpakte zich en wist het spel meer en meer naar zich toe te trekken. Men weet elkaar beter te vinden en houdt meer de druk op de tegenstander. Desondanks moet het oppassen voor de aanvalsdriften van de thuisploeg die er soms wel gevaarlijk uit lijkt te komen.

Hattem weet in de 2e helft ook een aantal kansen te creëren maar de verdediging van De Zweef kan telkenmale voorkomen dat dit resulteert in de gelijkmaker. Na 20 minuten spelen was het dan eindelijk zover dat Lawrence v.d. Bend zijn rentree kon maken. Het even bijna 2 jaar geduurd sinds hij in wedstrijdverband uitkwam voor de hoofdmacht, en het was dus mooi dat hij weer terug is en speelminuten mocht maken. De rentree had een heel mooi verhaal kunnen worden omdat hij al snel in scoringspositie kwam. Een mooi steekpass van Silvan Kersbergen bracht hem in balbezit en kreeg hij de kans de gelijkmaker te maken. Zijn prima actie werd afgerond met een doelpoging waarbij doelman Damman van de thuisploeg wist te voorkomen dat de bal het netje trof.

Eigenlijk was het in deze fase wachten op de gelijkmaker waarna er wellicht ook nog mogelijkheden waren om de wedstrijd te kantelen. Die hoop werd 5 minuten voor het einde van de wedstrijd echter snoeihard te grond in geboord. Met een prachtige volley vanuit een hoekschop wist Daniel Jannink namens de thuisploeg de stand op 2-0 te brengen en was de wedstrijd gespeeld. Voor Hattem een wedstrijd met twee gezichten die voor de trainersstaf zeker inzichten geeft voor de laatste bekerwedstrijd. Voor zaterdag 12 september a.s. speelt Hattem een thuiswedstrijd om “des keizers baard” in de beker tegen Avereest, aanvang 14.30 uur.