Hattem Onbeperkt v.s. Berkum United

HATTEM Barcelona, Real Madrid, Manchester City. Het ziet er voetbaltechnisch misschien allemaal prima uit, maar voor echte passie en vooral pure sportiviteit kun je toch beter een potje van Hattem Onbeperkt gaan kijken.

Deze jongens en meiden gooiden woensdagavond alles wat ze hadden in de strijd tegen Berkum, maar konden het toch niet bolwerken tegen de sterke Zwolse tegenstander. Fris was het wel daar op het kunstgrasveld van vv Hattem. Geen wonder dat de voetballertjes als ware wervelwinden over grasmat stormden: puur om een beetje warm te blijven. Vooral op de helft van Hattem was het druk, want  – eerlijk is eerlijk – daar had toch het leeuwendeel van de wedstrijd plaats. Berkum, vooral fysiek de meerdere van Hattem, stormde op het vijandelijk doel af, dat de geel-blauwen hartstochtelijk verdedigden. Golf na golf beukte op de dappere defensie in, waarbij vooral keeper Sam uitblonk in fraaie reddingen. Totdat hij uiteindelijk tot twee keer toe moest capituleren.

De tweede helft speelde Hattem Onbeperkt terecht alles of niets. Keeper Sam werd vanwege zijn lengte in de spits gebonjourd en vervangen door tweede keep Dima. Het leek zijn vruchten af te werpen, want er kwamen zowaar een paar mogelijkheden voor Hattem. Tot goals leidde het jammer genoeg niet, en de krachten liepen aan het eind van de wedstrijd uit de benen van de voetballers. De 3-0 valt en daarna loopt de score, met fraaie doelpunten, uit naar 7-0. Frustrerend voor de keeper, maar daar was echt niets aan te houden.

Revanche kwam er bij de penalty’s na afloop, waar beide keepers hun kwaliteiten lieten zien en ook de voetballers van Hattem het net een paar keer lieten bollen.

7 – 0? Het zal wel, maar daar ging het in de kantine al helemaal niet meer over. In volledige harmonie deelden overwinnaars en verliezers elkaar complimenten uit over het spel en de getoonde inzet. Heerlijk onderuitgezakt in het nieuwe meubilair in de kantine en met een dik verdiend bakje friet plus een glaasje ranja onder handbereik.

Voor informatie over Hattem Onbeperkt zie deze website onder TEAMS