Hattem pakt volle buit tegen Zwolsche Boys

Op voorhand was al wel duidelijk dat de onderlinge ontmoeting tussen beide teams anders zou lopen dan in het vorige seizoen. Toen wist Hattem twee grote overwinningen te boeken; voor nu lagen de kaarten anders op tafel. Trainer ten Hove had niet de beschikking over een flink aantal spelers maar de spelers die aantraden lieten ondanks hun jonge leeftijd zien uit het goede hout te zijn gesneden. Hattem nam voor rust een voorsprong, moest zich na de thee vaak beperken tot verdedigen, maar wist de wedstrijd vlak voor tijd toch in het slot te gooien waardoor de punten in Hattem bleven.

In de eerste helft is Hattem de betere
De intentie van de bezoekers uit Zwolle was al snel duidelijk. Hattem mocht het spel maken en Zwolsche Boys wachtte af op mogelijke fouten. Na een wat weifelend begin kreeg Hattem al vrij vroeg een duwtje in de rug. Een goede opbouw over rechts waarbij uiteindelijk Bram de Boer de bal voor kon zetten. Boys-verdediger van Vilsteren voelde waarschijnlijk de aanwezigheid van Felix Noordberger in zijn rug en werkte de voorzet van Bram pardoes in eigen doel. Ondanks deze vroege voorsprong was het wel oppassen geblazen bij counters van Zwolsche Boys, maar Hattem bleef verdedigend goed overeind. Het nam het initiatief in de wedstrijd en probeerde de druk op het doel van de tegenstander te verhogen. Nadat de bezoekers een vrije kopkans uit een hoekschop niet wist te benutten, weet Hattem wel het net te vinden. De geel-blauwen komen af toe goed door en uit één van die aanvallen is het raak. Na een goede aanval wordt de bal bezorgd bij Felix Besseler. Hij weet zijn tegenspeler uit te spelen, ziet Felix Noordberger vrij staan die met deze voorzet wel raad weet en Boys-doelman Jager kansloos laat met een intikker in de verre hoek. Is het kort daarna doelman Alec van Dijk die een tegendoelpunt voorkomt; vlak voor rust is hij kansloos wanneer Jayson v.d. Meulen na een misverstand in de Hattem-verdediging in balbezit komt en, hoewel Alec de bal nog toucheert, de bal in de verre hoek kan plaatsen.

Zwolsche Boys na rust op zoek naar gelijkmaker

Na de thee kantelt de wedstrijd wat. Hattem wil wel weer de draad van voor de rust oppakken, maar te vaak gaat de bal in die fase toch naar de verkeerde kleur. Hattem heeft nog wel een mogelijkheid via Wesley van Winsum (afstandsschot) maar dat is het op dat moment ook wel. Veel duels spelen zich af op het middenveld zonder dat beiden tot kansen komen. Hattem weet toch een keer de verdediging van de Boys te splijten, kan Felix Noordberger weg sturen die vervolgens het net weet te vinden. Helaas wordt het doelpunt afgekeurd wegens een vlagsignaal van de grensrechter voor buitenspel. Op dat moment komen de bezoekers wat meer in de wedstrijd en weet het Hattem te veroordelen tot verdedigen. De druk op het Hattem-doel wordt groter en Zwolsche Boys is dichtbij de gelijkmaker. Een goede voorzet wordt echter via een inglijder tegen de paal gewerkt waardoor Hattem goed weg komt. Met nog een kwartier te spelen wisselt Zwolsche Boys aanvallend, gaat man op man spelen in de achterste lijnen plaatst wat meer mensen voorin. Vooralsnog levert dat geen gevaar op voor Hattem en heeft de verdediging er goed het oog op. Toch is het weer bijna gelijk maar is het opnieuw doelman Alec van Dijk die een gelijkmaker voorkomt. Hattem gooit kort voor de tijd de wedstrijd echter op slot. Na een goede combinatie bij de zijlijn komt Wesley van Winsum in balbezit op de kwartcirkel van het strafschopgebied. Hij draait zich goed vrij van zijn tegenstander en haalt verwoestend uit met zijn linker waardoor doelman Jager kansloos is waarmee de wedstrijd is beslist.

Opnieuw mooie overwinning voor Hattem

Na de overwinning van vorige week dus opnieuw de volle buit voor Hattem waardoor het team zich voorlopig heeft genesteld in het linker rijtje. Op basis van inzet is deze overwinning ook een mooie opsteker al had het zo maar anders kunnen aflopen. Hattem speelt de komende twee weken buiten de deur waarbij het volgende week naar Zwolle zal afreizen voor de uitwedstrijd tegen Dieze West.