Hattem scoort punten met Nederland – Japan

In de feestweek van de honderdjarige v.v. ‘Hattem’ werden maar liefst twee jeugdinterlandwedstrijden op het hoofdveld van de geelblauwen gespeeld. Het jongste nationale jeugdteam Nederland onder 14 jaar speelde op dinsdag 8  en donderdag 10 mei een oefenwedstrijd in Hattem. Beide keren was Japan onder 14 de tegenstander. Japan, op maandag nog winnaar in een oefenwedstrijd tegen PEC Zwolle onder 15, was op dinsdag bij erg warm weer zeker gelijkwaardig aan Nederland. Toch besliste Nederland even voor tijd de wedstrijd in haar voordeel, 2-1. Een gelijkspel had de verhouding beter weergegeven.

De tweede wedstrijd op donderdag was een ander chapiter. Drie wedstrijden in vier dagen was duidelijk teveel van het goede voor de Japanners. Nederland was heer en meester en won de wedstrijd met maar liefst 6-1. Voor ruim 600 toeschouwers werd het een eenzijdige wedstrijd, waarbij de uitslag gemakkelijk hoger had kunnen uitvallen.

Eén van de smaakmakers aan Nederlandse kant was in beide wedstrijden Jamal Ourhris van de Feyenoord Academy. Een spelertje met een fluwelen techniek en geweldig spelinzicht.

Zowel de KNVB als de Japanse delegatie waren na afloop lovend over de organisatie van deze beide wedstrijden door de v.v. ‘Hattem’. Ook waren zij zeer onder de indruk van de kwaliteit van het speelveld en de verdere accommodatie. Mogelijk krijgt dit in de toekomst een verder vervolg.