Hattem verslaat Heerde met grote cijfers

Voor de selectie van Hattem stond op 28 augustus de 2e oefenwedstrijd op het programma. Tegenstander was Heerde die vanaf het komende seizoen zal gaan spelen in de zaterdagcompetitie waar het voorheen uitkwam in de 2e klasse van het zondagvoetbal in District Noord. Hattem speelde met veel meer overtuiging dan vorige week en was van meet af aan de betere ploeg. De selectie van Hattem speelde een prima wedstrijd wat zich ook uitte in de score. Nadat Heerde voor rust al op een 4-0 achterstand was gezet werd het uiteindelijk een afgetekende 6-2 overwinning voor de geel-blauwen.

Vanaf het begin van de wedstrijd wist Hattem de tegenstander haar wil op de leggen en creëerde dan ook de nodige kansen. Al vroeg wist Felix Noordberger het net te vinden maar werd het doelpunt afgekeurd door een vermeend buitenspel van Thomas de Raad. Na een kwartier kwam Hattem dan toch verdiend op voorsprong. Een hoekschop werd door veel spelers gemist maar was het Jasper van der Stouw die de bal via zijn borst in het doel wist te werken. In de fase na het doelpunt wist Heerde wat meer uit haar schulp te komen en waren beide teams gelijkwaardig.

Toch wist Hattem met twee doelpunten in 2 minuten de stand op 3-0 te brengen en de wedstrijd al min of meer te beslissen. Silvan Kersbergen maakte wellicht de mooiste van de middag. Hij zag de doelman van Heerde te ver voor zijn doel staan en wist de bal met afgemeten trap vanaf eigen helft in het doel te plaatsen. Kort hierop werd een goede combinatie door Felix Noordberger, die zich goed vrij speelde, prachtig afgewerkt. Silvan Kersbergen kon de stand voor rust nog op 4-0 brengen doordat hij met een droge schuiver in de benedenhoek het net wist te vinden. Smetje op de wedstrijd was het wegzenden van verdediger Jeffrey van Ommen die, nadat Heerde nog een strafschop had gemist, iets zei wat de scheidsrechter niet kon accepteren.

Na de rust speelde Hattem dus met een man minder en leek Heerde daarvan bij aanvang van de 2e helft te willen profiteren. Ondanks het feit dat Hattem een man minder had en trainer Herman Oosterhaar de nodige wisselspelers inzette, bleef Hattem echter makkelijk overeind. Het weet zelfs weer het wedstrijdbeeld te bepalen, Heerde onder druk te zetten en de voorsprong uit te breiden naar 5-0. Het was Bram de Boer die zijn goede wedstrijd beloonde met een doelpunt. Hierna heeft Hattem nog de nodige kansen om de voorsprong uit te breiden. Inzetten van Wesley van Winsum en Yannick Rave worden echter goed gekeerd. Heerde maakt uit een goede aanval evenwel 5-1 terwijl Silvan Kersbergen kort daarna ziet dan zijn inzet van de lijn gehaald wordt waardoor de 6-1 uit blijft.

Hierna krijgt Hattem kans op kans, worden inzetten van Yannick Rave en Wesley van Winsum geblokt en wordt een inzet van Thomas de Raad van de lijn gehaald. Toch is het Yannick Rave die de stand alsnog op 6-1 zet na goed voorbereidend werk van Rick Dalhuisen. Heerde maakt in de slotminuten nog wel 6-2, maar de wedstrijd was natuurlijk al lang en breed gespeeld.

Zoals gezegd een prima wedstrijd van de geel-blauwen waarmee de technische staf de komende weken verder kan. Op dinsdag 31 augustus speelt Hattem een oefenwedstrijd in IJsselmuiden tegen 2e klasser IJVV (20.00 uur) en op zaterdag 4 september speelt het thuis een bekerwedstrijd tegen EZC ’84 uit Epe, aanvang 14.30 uur.