Hattem wint en op zoek naar herstel

Bij de start van de cyclus voor de strijd om de 2e periode heeft Hattem weer eens een wedstrijd gewonnen. In de uitwedstrijd tegen de nummer laatst Zwolsche Boys wist het uiteindelijk een 0-4 overwinning te behalen. Zwolsche Boys schoot zich tijdens de wedstrijd in de eigen voet door een aantal rode kaarten. Hierdoor was er van een echte wedstrijd geen sprake meer en was Hattem de bovenliggende partij. Na een moeizame 1e helft en een geduldige 2e helft waren het Yannick Rave en Felix Noordberger die de Hattemer doelpunten voor hun rekening namen.

Hattem start goed en zoekt aanval

De ziekenboeg van Hattem loopt langzaam maar zeker weer leeg waardoor de selectie van trainer Oosterhaar richting compleet gaat. In de uitwedstrijd tegen Zwolsche Boys was hiervan de start waarbij het team direct het heft in handen nam in de wedstrijd. Direct kansen voor Jeffrey van Ommen (kopbal op de lat), Wesley van Winsum (zijnet) en, de mooiste, voor Silvan Kersbergen die de bal vrij voor doelman Jager van Zwolsche Boys voorlangs schiet. Na zo’n 20 minuten toont scheidsrechter v.d. Lei aan een speler van de thuisploeg een rode kaart na een forse overtreding op Kevin Isidora. Hattem heeft hierdoor meer ruimte en zoekt nog meer de aanval. Bij één van die aanvallen weet Uzair Goelab een prima voorzet af te leveren die door de Zwolsche Boys-verdediging alleen maar kan worden verdedigd door de bal in eigen doel te werken; 0-1.

Kort hierop een goede kans voor Wesley van Winsum die kort hierop, na een botsing met de doelman, het veld moet verlaten en wordt vervangen door Thomas de Raad. Vlak voor rust komt Zwolsche Boys met 9 man te staan nadat een forse overtreding op Felix Noordberger opnieuw met rood wordt beoordeeld door de scheidsrechter. Hattem speelt echter te gehaast en slordig om voor de rust al het verschil tot uitdrukking te laten komen in de stand op het scorebord.

Tweede helft is een periode van gemiste kansen

Na de rust weet Hattem in eerste instantie maar lastig om te gaan met de ruimte op het veld waarbij de thuisploeg logischerwijs de bus parkeert en pokert op een counter. Hattem is wel geduldig maar is toch enigszins voorzichtig. Gezien het verloop in de voorgaande wedstrijden en de angst om niet opnieuw in het mes te lopen is dat misschien te verklaren. Uiteraard ontstaan er vele mogelijkheden voor Hattem waarbij Jeffrey van Ommen opnieuw de lat raakt, Felix Noordberger en Silvan Kersbergen een paar keer doelman Jager van Zwolsche Boys op hun weg treffen en ook inzetten van Thomas de Raad en de ingevallen Yannick Rave stranden waardoor de 2e goal maar uitblijft. De wedstrijd speelt zich eigenlijk continu af op de helft van Zwolsche Boys en uiteindelijk bezwijkt de thuisploeg dan toch onder die druk. Na een goede voorzet van Bram de Boer weet Felix Noordberger de ban te breken en laat 0-2 aantekenen. Hierna loopt het voor de Hattemers wat makkelijker en weet het via doelpunten van Yannick Rave en opnieuw Felix Noordberger de eindstand te bepalen op 0-4.

Op weg naar herstel maar hoe verder?

Voor Hattem is deze overwinning een mooie opsteker en wellicht de opmaat naar een verbetering van de positie op de ranglijst. Nu de selectie weer bijna compleet is kan ook dat bijdragen aan een herstel van die rangschikking tot nu toe. De vraag is en blijft echter op welke wijze er een vervolg komt in het competitieverloop nu de overheid bepaalde activiteiten heeft verboden en de KNVB wellicht zal ingrijpen. Vooralsnog staat de volgende wedstrijd op het programma voor zaterdag 4 december. Dan speelt Hattem om 14.30 uur thuis tegen Olympia ’28. Dit uiteraard allemaal onder voorbehoud.