Hattem wint in nacompetitie van Bergentheim

In de eerste wedstrijd van de nacompetitie heeft Hattem een mooie start gemaakt. In Bergentheim trof het een tegenstander die in haar competitie kort achter de kampioen op de tweede plaats was geëindigd. Desondanks speelde Hattem fris van de lever en wist het de thuisploeg in de eerste helft al vrij snel wat schrik aan te jagen. Was het met rust een kleine voorsprong voor Hattem; aan het einde van de wedstrijd stond er een mooie 1-3 overwinning op het scorebord.

Hattem begon scherp aan de wedstrijd en had kort na het begin van de wedstrijd pech dat een goede kopbal van Mark de Haan op de paal belandde. Bergentheim probeerde het spel daarna op te pakken maar stuitte telkenmale op de Hattem-verdediging. Na 10 minuten spelen had Lawrence van der Bend zijn team op voorsprong moeten zetten. Een strakke voorzet van Felix Noordberger lag voor het afronden. De inzet van Lawrence raakte evenwel de deklat en zo bleef het 0-0 waar Hattem evenwel al gemakkelijk op 2-0 had kunnen staan. Nadat Bergentheim wat van de schrik is bekomen komt het meer in de wedstrijd en probeert het de aanvallende intenties van Hattem vroeg de kop in te drukken. Er zijn in die fase momenten dat Hattem even onder druk komt maar weet dankzij goed optreden van de verdediging haar doel schoon te houden. Na een vrije trap van de vanmiddag prima spelende Rick Dalhuisen weet Felix Noordberger de bal met een volley voor te zetten. Helaas is Lawrence van der Bend net te laat om af te ronden. Na ongeveer een half uur spelen zetten de geel-blauwen, vandaag voor het eerst spelend in het nieuwe jubileumshirt, goed druk op de verdediging van Bergentheim. Een mooie steekpass van Silvan Kersbergen op Lawrence van der Bend wordt door hem net gemist. De bal belandt uiteindelijk op de paal waar Felix Noordberger er als de kippen bij is om de bal in de rebound binnen te jagen; 0-1.

Tot aan de rust is er veel strijd op het middenveld, veel duels zonder echte kansen aan beide kanten. Kort voor rust is Rabi Ezzat namens Hattem nog het dichts bij een doelpunt. Helaas ziet hij zijn inzet via een kluts net naast de voor Hattem verkeerde kant van de paal gaan. Hattem is wat slordig in balbezit maar Bergentheim kan hiervan niet profiteren waardoor de rust wordt bereikt met een verdiende voorsprong voor het team van trainer Hans Roeland. Bergentheim lijkt wat ongeconcentreerd uit de kleedkamer te komen. Simpel balverlies brengt Mijar Rojer in balbezit. Hij probeert met een boogbal Lawrence van der Bend te bereiken. Deze ziet de bal echter helaas over zich heen gaan om vervolgens te zien dat de verdediger van Bergentheim er ook niet bij kan waardoor Felix Noordberger vrij in balbezit voor Bergentheim-doelman Pullen komt. Hij maakt geen fout en met een simpele schuiver tekent hij voor zijn 2e treffer en brengt hij Hattem op een 0-2 voorsprong.

Bergentheim weet wat het te doen staat en stopt nu veel energie in de wedstrijd. Na een uur spelen is de thuisploeg ook de betere en zet Hattem goed onder druk. Zijn er eerst nog enkele gevaarlijke momenten voor het Hattem-doel die met kunst- en vliegwerk worden gekeerd; even later is er dan toch door Bergentheim verdiende aansluitingstreffer. Geknoei in de verdediging brengt Plaggenmarsch in balbezit die zijn inzet van richting ziet veranderd waardoor Hattem-doelman Stefan de Weerdt kansloos is; 1-2. Tien minuten daarna had het zo maar gelijk kunnen staan. Slim wordt buitenspel ontweken en staat Stefan de Weerdt oog in oog met een tegenstander. Gelukkig voor Hattem brengt hij goed redding. In de fase daarna stoppen beide teams veel energie in de wedstrijd, strijdt Bergentheim voor de gelijkmaker waar Hattem loert op een counter. Bergentheim krijgt echter geen opgelegde kansen meer al is het voor het Hattem-doel soms wel erg druk. In blessuretijd maakt Felix Noordberger echter aan alle onzekerheid een einde. Balverlies van Bergentheim brengt hem ter hoogte van de middenlijn in balbezit. Omdat de doelman mee was met een hoekschop is het doel leeg en pegelt de bal vanaf de middenlijn in het lege doel; 1-3.

Hattem boekt een prima uitzege en plaatst zich hierdoor voor de 2e ronde van de nacompetitie. Op zaterdag 9 juni zal het, wederom in een uitwedstrijd, aantreden tegen Juliana ’32 uit Hengelo. Dit elftal schakelde via strafschoppen Voorwaarts Vriezenveen uit. Juliana ’32 is in het afgelopen seizoen in de 3e klasse D op een 7e plaats geëindigd, vergelijkbaar met de prestatie van Hattem. De wedstrijd in Hengelo kent een aanvangstijd van 14.30 uur.