HMC vrouwen 1 krijgt meer dan verdiende remise

Zaterdag 4-september stond voor het seizoen 2021/2022 van de HMC vrouwen 1 de eerste officiële wedstrijd op het programma. Na een intensief voorprogramma hadden de dames nu de eerste echte uitdaging in de vorm van een eerste bekerwedstrijd van het KNVB bekertoernooi uit tegen de dames van vv Heerde 2. De dames begonnen sterk aan de wedstrijd en namen vanaf het beging het heft in handen. Het team stond goed gepositioneerd en hadden veel balbezit maar dat resulteerde niet echt in grote kansen.

Uit de spaarzame kansen die de thuisploeg Heerde kreeg haalde ze wel het meeste rendement. Een goed schot werd door stand-in keeper Beau van Essen uit JO-19-1, prima via de lat over getikt. De HMC kwam met de schrik vrij en ging weer verder met wat het aan het doen was, druk op de tegenstander en voetballen op hun helft, hetgeen resulteerde in een aantal kansen van onze spits Jip Muller die het lastig had tegenover het centrale duo van Heerde. In de 38e minuut voerde Heerde een snelle en goede counter uit over onze linker kant die uiteindelijk resulteerde, geheel tegen de verhouding in, in een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Na de aftrap ontstond weer hetzelfde spelbeeld als de gespeelde minuten daarvoor en dat resulteerde in de 43e minuut een goede actie van Jip maar het schot werd gestopt door de Heerder goalie en kon rechtsbuiten Isa van der Kolk de rebound niet in de touwen krijgen  zodat we met een 1-0 achterstand  aan de thee gingen.

Ook na de rust was het de HMC dat wederom het spel maakte en goed uit de startblokken kwam. Romy Suiker raakte vervolgens de lat en schoot goed in maar daar stond de keeper bij in de weg. Bij wederom een spaarzame maar goed uitgevoerde counter van de thuisploeg ging de bal rakelings over. En in de 67e minuut waar de concentratie bij de Hattemer defensie iets verslapte was het een te korte terugspeelbal die de 2-0 inleidde voor de  Heerder vrouwen. Ook na een 2-0 achterstand was de wedstrijd nog niet gespeeld. Hattem bleef drukken wat resulteerde in een goed schot van Chanoek en een goede individuele actie van Jip in de 16″, echter de doelpoging werd wederom tegengehouden door de keepster van Heerde en de rebound die daar op volgde kon niet door Chanoek omgezet worden in een doelpunt. Het schot ging over. In de 73e minuut kwam Hattem zelfs nog met 10 man te staan omdat Kim Busscher na een gele kaart 10 minuten naar de klant moest maar zelfs hier kon de thuisploeg geen voordeel uit halen. De HMC bleef de aanvallende partij. In de 81e minuut kreeg de HMC eindelijk waar het de gehele wedstrijd naar op zoek was, de aansluitingstreffer. Deze mag centrale middenvelder Chanoek Holtland op haar conto bijschrijven. 2-1. In de 83e minuut, waar de afkoelperiode van Kim voorbij was en de HMC weer met 11 mocht spelen werd Kim gewisseld voor aanvaller Suzanne Koster. De HMC speelde al 1:1 achterin en een extra aanvaller was dus een prima optie. In de 89e minuut kreeg de HMC  eindelijk loon naar werken. De Heerder verdediging moest uiteindelijk de meerdere erkennen in de Hattemer aanval waar Jip Muller 1 minuut voor de officiele speeltijd de 2-2 mocht aantekenen. Na 90 minuten officiele speeltijd vond de scheidsrechter het mooi geweest en was 2-2 de eindstand in deze eerste bekerwedstrijd.