JO-14-1 wint na prachtige wedstrijd tegen CSV 28

Zaterdag 10 oktober stond de wedstrijd tegen CSV ’28 op het programma. Onder leiding van de altijd zeer kundige en correcte leiding van Bert Hoogers werd de wedstrijd om 10.30 uur afgetrapt.

Hattem werd vrijwel direct gevaarlijk en na een schitterende aanval over rechts via Eljah-Travis en Stan stond Hattem bijna na 2 minuten al op 1-0. Helaas ging de aanval net langs het doel. De heren en dame hadden de smaak te pakken gekregen en wederom via een aanval op rechts maakte onze topspits Max het prachtig af. Na 6 minuten stond het al 1-0.

Dat beloofde wat was de algemene opinie, maar CSV liet zich het kaas niet van het brood eten en maakte na 8 minuten de 1-1. Gelukkig hebben wij de altijd zeer betrouwbare Lucien als vlaggenist aan de zijlijn staan en deze had toch echt een buitenspelletje waargenomen en het doelpunt ging niet door.

Travis was door ons gehuurd van jo-12 en hij maakte zijn tijdelijke transfer meer dan waar. Dwars door de verdediging heen van CSV ging zijn doelpoging net mis. Dat smaakte naar meer en in de 12 minuut kreeg Travis een prachtige pass van Kian die hij heel beheerst inschoot, 2-0.

Er komt nu meer druk van CSV maar onze verdediging houdt prima stand en weet toch regelmatig de bal op mooie wijze weer richting het CSV doel te sturen. Een prachtige actie via de linkerkant in de combi met Bibi en Mannes levert een solo van Kylian op die oog in oog met de keeper komt te staan. De keeper was net iets sneller bij de bal. Vv Hattem gaat met 2-0 voorsprong de kleedkamer in voor de rust.

Na de rust lijkt het of de heren en dame in de ruststand zijn blijven staan. Na 7 minuten komt CSV via een prachtige actie alleen voor Sjors onze keeper te staan. Kalm en zeker als hij is weet hij de bal uit zijn doel te houden.

Hattem lijkt weer een beetje wakker te worden. Een prachtig vrije schop van Kian beland via het hoofd van Travis voor de voeten van Max die net te kort komt bij de keeper. CSV lijkt wat sterker te worden in de tweede helft maar door heel gericht coachen van Lawrence weet hij de focus er op te houden bij de spelers. Na een minuut of 20 is CSV duidelijk moe gespeeld en zien we weer prachtige acties langs de zijkanten richting de goal van CSV. Helaas levert dit geen doelpunt meer op al moet de prachtige actie die Dani (ook huurspeler jo-12) verrichte wel vermeld worden.

Na 70 minuten floot Bert de wedstrijd af en mocht hij de complimenten over zijn fluitkunsten (oprecht) van de CSV leiding in ontvangst nemen. Over twee weken speelt Hattem Jo-14-1 de altijd lastige thuiswedstrijd tegen HTC.