KNVB spelerspassen en foto’s, hoe zit dat nu eigenlijk?

Sinds de nieuwe KNVB Wedstrijdzaken app en de nieuwe Voetbal.nl app is er geen fysieke spelerspas meer.
De foto en gegevens in de app zijn de basis voor de controle door de scheidsrechter.

Leden kunnen de foto voor de spelerspas tot 1 november zelf in de Voetbal.nl app plaatsen en wijzigen
.

We adviseren teammanagers/trainers/leiders om rondom de eerste training even na te gaan of alle teamleden een foto hebben. Mocht er bij bepaalde teamleden geen foto staan, of is de foto niet goed gelijkend? Zet de teamleden even voor de training op een rijtje en maak per teamlid een foto met de mobiele telefoon. Als teammanager kun je namelijk ook zelf spelersfoto’s uploaden via de KNVB Wedstrijdzaken app. Zo weet je als teamleider zeker dat iedere speler een geldige foto in de app heeft staan en dus gewoon lekker kan voetballen. Want geen foto of geen goed zichtbare foto betekent simpelweg dat de scheidsrechter de speler kan weigeren mee te mogen spelen. En dat wil je natuurlijk niet.

We leggen in deze PDF uit hoe je als teammanager alle foto’s in de app kunt zetten. Deel deze PDF dus vooral via mail of via de website met alle teammanagers op de club.