MO13-1 neem na pittige wedstrijd weer 3 punten mee naar huis

Zaterdag 13 november stond voor MO13 de lastige uitwedstrijd tegen Go Ahead Kampen op het programma. Go Ahead is met een voorlopige 6de plaats in de competitie nog niet bepaald een hoogvlieger, maar wel een tegenstander die met fysiek spel en wat dispensatie het elke tegenstander lastig kan maken.

En dat bleek ook zaterdag het geval te zijn. Waar HMC het initiatief vanaf het begin nam, was het zaak om continu gefocust blijven bij de counters van de thuisploeg. Achterin had Britt de verdediging weer prima staan en zo bleven in het eerste kwart echt grote kansen uit voor Go Ahead. Zelf kwam HMC een aantal keren goed door via de zijkanten waar Evy met haar snelheid voor dreiging zorgde en het was ook wachten op de 0-1. Uiteindelijk viel het doelpunt voor HMC waarna ook snel de 0-2 volgde. Een prima velddoelpunt van Suzanne en een benutte penalty door Lieke waardoor er met een mooie 2-0 voorsprong van helft gewisseld kon worden.
In de 2de helft bleef het oppassen voor de counters van de ploeg uit Kampen. Roos moest als keepster een aantal keren ingrijpen maar liet zich niet verrassen. Ook de strafschop die Go Ahead kreeg na een handsbal werd door Roos vakkundig gestopt waarna het doelpunt aan de andere kant viel door een strak schot van Lieke in de kruising. Na de 0-3 leek de wedstrijd beslist tot het moment dat alsnog de 1-3 werd binnen geschoten. HMC kreeg het zelfs even lastig maar kon vertrouwen op een sterke verdediging waar Lycke en Naomi een prima pot speelden en menig aanval onschadelijk maakten. Aan beide kanten werd niet meer gescoord waardoor na een prima wedstrijd van beide teams uiteindelijke HMC de 3 punten mee naar huis mocht nemen.
Al met al een goede generale voor de komende 2 wedstrijden tegen DOS Kampen, de trotste koploper uit de competitie en eerst volgende tegenstander in de beker.

Komende woensdag 17 november spelen beide teams eerst in Hattem tegen elkaar in de 3de ronde van de beker waarna HMC op zaterdag 20 november wil proberen de koploper in punten te achterhalen in de thuiswedstrijd voor de competitie. Leuke wedstrijden om naar uit te kijken, maar die we helaas wel zonder publiek moeten spelen.