Nederlaag voor Hattem in 1e stadsderby

Bij de 1e stadsderby van dit seizoen wist Hattem de goede start en voorsprong niet over de streep te trekken. Nadat Wesley van Winsum voor rust zijn team op voorsprong had gezet kwam Hatto Heim kort voor het einde van de reguliere speeltijd op gelijke hoogte door een eigen doelpunt van Maikel Rave. In blessuretijd wist de thuisploeg zelfs nog de volle winst naar zich toe te trekken. Een koude douche voor de selectie van Herman Oosterhaar.

Verdiende voorsprong Hattem bij de rust

Na een korte fase van wat aftasten, waarin beide wel een kansje hadden, was het Hattem wat het beste in de wedstrijd kwam. Het team stond goed en het wist Hatto Heim in de opbouw tot twijfel te brengen. Ook in de duels waren de spelers van Hattem vaak in het voordeel en wist het goed gebruik te maken van de ruimte. Bram van Regteren vond met een afgemeten pass linksbuiten Thomas de Raad. Zijn voorzet kwam voor de voeten van Kevin Isidora die een schot afvuurde welke door Hatto Heim-doelman Jorick Mensink niet goed beoordeeld werd waarna Wesley van Winsum de rapste was om deze actie tot een doelpunt te promoveren. Hattem bleef de druk op het Hatto Heim-doel houden al had het geluk dat een prima voorzet net door Hatto Heim-speler van Rijssen wordt gemist en voor het doel van Stefan de Weerdt langs ging. Aansluitend kreeg Hattem nog de nodige hoekschoppen en kansen om de voorsprong uit te breiden. Helaas zat er net steeds een voet van de tegenstander tussen of trof het de Hatto Heim-doelman als reddende engel voor de thuisploeg. De voorsprong voor rust was echter verdiend.

Foto: Gonny van Duinen

De wedstrijd kantelt

Omdat de thuisploeg een achterstand moet goedmaken, zal het uit een ander vaatje moeten tappen om meer vat op de wedstrijd te krijgen. Gaandeweg de 2e helft wordt het team van Hattem steeds verder terug gedrongen en weet het maar mondjesmaat aan voetballen toe te komen. Desondanks heeft Hattem nog kans om de 0-2 op het scorebord te brengen wanneer Felix Noordberger en Uzair Goelab in kansrijke positie komen. Helaas denkt de bal er anders over en wil niet echter meewerken waardoor Noordberger de controle verliest. Kort daarom moet trainer Oosterhaar ook in deze wedstrijd weer helaas noodgedwongen geblesseerd geraakte spelers wisselen waardoor er ook omzettingen volgen in de opstelling. Hatto Heim klopt nu gretig aan de poort en dwingt de Hattem-verdediging tot het uiterste. Een paar keer weet het met kunst en vliegwerk de gelijkmaker te voorkomen en redt doelman Stefan de Weerdt een paar keer goed op inzetten van de thuisploeg.

Hattem heeft in deze periode sporadisch mogelijkheden al zijn Wesley van Winsum en Maikel Rave dichtbij een doelpunt. Hatto Heim weet zich kort voor tijd beloond voor de aanvalsdriften en toch de gelijkmaker te maken. Een vrije trap vanaf de zijkant wordt door Maikel Rave onbedoeld verlengd waarna de bal onhoudbaar voor doelman Stefan de Weerdt bij de 2e paal binnen valt. Hatto Heim is op zoek naar meer en weet in blessuretijd ook nog de overwinning naar zich toe te trekken. Een prima schot van Rowan Mensink is voor Stefan de Weerdt onhoudbaar waardoor het 2-1 wordt voor Hatto Heim. Hattem probeert het nog wel maar helaas weet het niet meer te scoren.

Foto: Gonny van Duinen

Helaas toch weer zonder punten

Ondanks het feit dat Hattem (zeker in de 1e helft) heeft laten zien wat het in haar mars heeft, is het ook nu weer de harde conclusie dat het ook in deze wedstrijd weer zonder punten staat. Dit terwijl het toch meer had verdiend in deze wedstrijd. Het is te hopen dat het mee zal vallen met de nieuwe blessureklanten waardoor er volgende week in de thuiswedstrijd tegen Rouveen weer volop gestreden kan worden om de volle winst.