Opnieuw staat Hattem met lege handen

De ziekenboeg bij Hattem is helaas nog steeds behoorlijk gevuld en dus was er ook voor de thuiswedstrijd tegen Rouveen weer wat sleutelwerk in de opstelling voor trainer Herman Oosterhaar. Desondanks wilde het team laten zien wat het in de mars heeft en begon de wedstrijd goed. Het kwam in de eerste helft nog op voorsprong waarna de rust bereikt werd met een 1-1 stand. Helaas was het scoreverloop in de 2e helft voor Hattem gezien vervelend en moest het opnieuw een nederlaag slikken.

Wederom aanpassingen in de opstelling

Door de afwezigheid van een behoorlijk aantal spelers was er ook in de thuiswedstrijd tegen Rouveen weer noodzakelijk sprake van een gewijzigde opstelling. Omdat ook bij Rouveen wat spelers ontbraken was het begin van de wedstrijd aan beide kanten wat weifelend en aftastend. Hattem kreeg echter al snel een kans via Felix Noordberger die een prima voorzet van Uzair Goelab net niet voldoende richting mee kon geven om het voor de Rouveen-doelman gevaarlijk te maken. Even later komt evenwel toch de voorsprong. Een voorzet van Kevin Isidora valt achter de verdediging van Rouveen en Yannick Rave neemt de bal ineens op de pantoffel. Zijn volley laat doelman Kattenberg kansloos; 1-0. Rouveen recht de rug en heeft gelijk een mogelijkheid via een counter. Bram van Regteren is echter alert en weet met een ijzersterke tackle erger voor Hattem te voorkomen. Op het middenveld vinden veel duels plaats zonder dat dit voor beide teams de nodige kansen oplevert. Kort voor rust komt Rouveen uit het niets op gelijke hoogte. Vanuit een aanval die op niets lijkt uit te lopen schiet Milan Smit op het doel en de houdbaar ogende bal wordt door doelman Stefan de Weerdt onvoldoende ingeschat waardoor de bal onder zijn lichaam door in het doel verdwijnt.

Beide teams knokken voor de volle winst

Na de rust keert doelman Stefan de Weerdt niet meer (blessure) terug en wordt vervangen door Daan de Groot die zich in de 2e helft prima staande weet te houden. Ook Jeffrey van Ommen moet als snel geblesseerd van het veld en hij wordt vervangen door Stijn van Abbema. Hattem probeert het doel te zoeken van de tegenstander en Uzair Goelab test al vast de doelmn. Net over het uur komt Rouveen echter op voorsprong. Hierbij worden de nodige vraagtekens gesteld. Eerst wordt doelman de Groot  gehinderd waarna de bal op rechts komt bij een speler die door grensrechter van Hattem duidelijk als buitenspel wordt beoordeeld. Uit de opvolgende voorzet wordt gescoord. Beide acties worden door de scheidsrechter volledig genegeerd en dus staat Hattem achter. Gelukkig is Hattem gelijk weer scherp. Een goed aangesneden hoekschop van Thomas de Raad wordt door Rouveen-doelman Kattenberg volledig verkeerd ingeschat en de bal ligt in het netje; 2-2. Direct hierna wisselt Hattem en wil de balans op het middenveld wat meer herstellen. De omzetting is koud doorgevoerd of Rouveen krijgt de kans op 2-3. Rots in de branding Bram van Regteren weet dit samen met doelman de Groot echter perfect te neutraliseren. Kort daarna verbazing bij vriend en vijand als de scheidsrechter voor een overtreding tegen Hattem fluit binnen de beruchte lijnen maar de bal doodleuk buiten het strafschopgebied legt. Met zo’n 10 minuten voor het einde van de reguliere speeltijd komt evenwel toch de 2-3. Een prima voorzet valt net achter Ramon Flokstra waar zo maar ineens twee spelers van Rouveen vrij staan. Hattem probeert het daarna nog wel, laat de scheidsrechter belachelijk lang doorspelen maar verandert er niets meer aan de stand.

Foto: Marcel Senz

Wederom teleurstelling

Ondanks het feit dat Hattem haar goede wil heeft getoond en gelijkwaardig was aan Rouveen, staat het wederom met lege handen. Het ging niet allemaal even goed in deze wedstrijd, maar gezien de inzet en strijd had het team toch meer verdiend. Voor 6 november staat voor Hattem een uitwedstrijd op het programma en tegen Swift’64 uit Swifterbant. De wedstrijd zal aanvangen om 15.00 uur.