Opnieuw strandt Hattem op een 1-1 gelijkspel

Hattem heeft de laatste weken lastig om een wedstrijd in het slot te gooien en om de volle winst te behalen. Voor de zoveelste keer gerekend vanaf het laatste weekend van maart eindigt de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel. Niet dat het in de wedstrijd tegen Zwolsche Boys nu veel beter was dan de tegenstander, maar er waren wel degelijk kansen om ook tegen de ploeg uit Zwolle de volle winst te behalen.

In de 1e helft te weinig gebracht

De eerste kans van de wedstrijd was voor de geel-blauwen. Een mooie pass van Jeffrey van Ommen op Bram de Boer bracht hem vrij op rechts. Zijn strakke voorzet was eigenlijk de kans voor een spits om doeltreffend af te ronden ware het niet dat de voorwaartsen net te laat waren. Zwolsche Boys is niet naar Hattem om het spel te willen maken en loert op een countermogelijkheid. Hattem daarentegen wil zeker wel het goede spel van vorige week doortrekken, maar dat zit er in de 1e helft zeker niet in. Te mat, te weinig energie, te laag tempo en te afwachtend. Dat resulteert dan ook in een treffer van de bezoekers. Balverlies op links en direct een counter van Zwolsche Boys over rechts. De voorzet valt over de verdediging van Hattem en Stefan Lukic laat Hattem-doelman de Weerdt kansloos. Bram de Boer is kort daarna dicht bij de gelijkmaker. Zijn prima schot wordt door doelman Jager uitstekend tot hoekschop verwerkt. Kort voor rust een goede voorzet van Rick Dalhuisen waarna Wesley van Winsum net voor zijn tegenstander de bal kan inschieten. Zijn inzet stuitert via de onderkant van de lat over de doellijn, maar de scheidsrechter wil er niets van weten en laat doorspelen. De rebound van Silvan Kersbergen wordt aansluitend door de doelman gekeerd.

Hattem zet Boys in de 2e helft onder druk

Gelijk na de hervatting zet Hattem druk op het doel van Zwolsche Boys en al vrij snel ontstaan er wat kansen. Wesley van Winsum vindt echter in korte tijd 2x de doelman op zijn weg. De bezoekers loeren zoals gezegd op de counter en hebben kort na rust een uitgelezen kans de voorsprong uit te breiden. Door onzorgvuldigheid van hun kant en goed verdedigen van Hattem gaat deze kans verloren. Nadat ook Uzair Goelab een goede actie gekeerd ziet door de Boys-doelman, maakt een verdediger van Zwolsche Boys overduidelijk hands binnen de beruchte lijnen. Ook hier wuift de scheidsrechter alles weg en wil het tot verbazing van de spelers niets weten van een strafschop. Uiteindelijk komt Hattem toch verdiend op 1-1. Vanuit een hoekschop belandt de bal bij de 2e paal waar Jeffrey van Ommen met een goede timing doelman Jager kansloos laat. Hierna houdt Hattem de druk op de ketel en is naarstig op zoek naar de voorsprong. Zwolsche Boys komt er in de 2e helft na die ene kans ook helemaal niet aan te pas, is bij counters niet gevaarlijk en blijft Hattem simpel overeind. Helaas voor Hattem lukt het niet om de 2-1 te maken ook al omdat een goede inzet door doelman Jager met een katachtige reflex nog tot hoekschop wordt verwerkt.

Opnieuw niet meer dan een gelijkspel

Zoals gezegd het zoveelste gelijkspel in de afgelopen periode waardoor er toch een soort van teleurstelling na deze wedstrijd blijft hangen. Ook het spel zal de komende weken nog verbeterd moeten worden om goed voor de dag te komen in de nacompetitie. Komende zaterdag speelt Hattem haar laatste uitwedstrijd van het seizoen en wel tegen Olympia ’28 uit Hasselt. Door de uitslagen van afgelopen zaterdag zit dat team ineens in de gevarenzone dus zal het hen er alles aan gelegen zijn om de broodnodige punten in eigen huis te houden.