Scheidsrechters v.v. Hattem en de KNVB gaan samenwerken

Eind vorig jaar heeft er een bijeenkomst plaats gevonden tussen de scheidsrechters van de VV Hattem en een gedelegeerde van de KNVB. Doel van deze bijeenkomst was om te kijken hoe we het scheidsrechtersniveau naar een nog hoger niveau zouden kunnen krijgen.

De VV Hattem doet op dit gebied al heel veel goed. Echter bestond nadrukkelijk de behoefte om een professionaliseringsslag te maken binnen de vereniging. De groep scheidsrechters is ambitieus en wil gaan voor de officiële ARAG certificering. Enerzijds willen we de scheidsrechters nog beter gaan opleiden en begeleiden. Anderzijds willen we actief gaan inzetten om nieuwe (jeugdige) scheidsrechters te werven, zodat we gegarandeerd bij elke wedstrijd een kundige en gediplomeerde scheidsrechter kunnen opstellen.

Het bestuur van de VV Hattem omarmt de ambitie van de scheidsrechters. Dit heeft geresulteerd in het feit dat er een scheidsrechterscommissie is opgezet onder aanvoering van de huidige scheidsrechterscoördinator Marco Verduin.

Om een ARAG certificering te krijgen, moet aan een groot aantal criteria voldaan worden. De plannen en ambities worden op dit moment vastgelegd in een beleidsplan. De komende maanden zal vervolgens stapsgewijs invulling worden gegeven aan de uitvoering ervan.

Een van de stappen is om iedere scheidsrechter op te leiden (minimaal 95%). Binnenkort gaan er al een vijftal scheidsrechters naar de opleiding voor KNVB verenigingsscheidsrechters, waaronder een tweetal jeugdspelers van onze vereniging. Tevens worden er een viertal meiden opgeleid tot spelbegeleiders.

De scheidsrechterscommissie is nadrukkelijk op zoek naar nieuwe scheidsrechters en spelbegeleiders van jong tot oud. Ben je geïnteresseerd en heb je altijd al eens zelf een wedstrijd willen leiden? Voor meer informatie en of aanmelden, meld je dan aan bij Marco Verduin (marcoverduin@gmail.com of via de Whatsapp 06 31025445).

Uiteraard word je helemaal in dit proces meegenomen en begeleid. Hierdoor zijn we van mening dat we kwalitatief uitstekende scheidsrechters weten toe te voegen aan onze huidige groep.

In het kader van samenwerking, heeft de vereniging het contact gezocht met haar buurman Hatto-Heim. Dit heeft ertoe geresulteerd dat Hatto-Heim gezamenlijk optrekt met onze vereniging en ook voor het ARAG certificaat wil gaan. In wat voor vorm deze samenwerking exact gegoten gaat worden, is op dit moment nog niet bekend.

Met vriendelijke groet, bc. Marco Verduin