Volle winst voor Hattem tegen ASC’62

Hattem had voor zichzelf wat recht te zetten ten opzichte van de wedstrijd van vorige week. Het startte dan ook furieus en wist de bezoekers uit Dalfsen gelijk onder druk te zetten. Dit resulteerde al snel in een voorsprong waarna het voor rust de stand nog kon verdubbelen. Na rust had ASC’62 een ander strijdplan en ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Na ongeveer een uur spelen kwam deze er ook maar Hattem wist weer snel de marge op twee te zetten. ASC’62 kwam nog terug tot 3-2 maar dat was ook de eindstand.

De eerste helft een sterker Hattem

Vanaf het begin gaat Hattem op zoek naar de openingstreffer. Met goed voetbal weet het de bezoekers terug te dringen en krijgt het mogelijkheden. Al na 7 minuten ligt de bal dan ook in het netje. Jari Dunnink verovert de bal op het middenveld en hij speelt Felix Noordberger aan die vrij kan oplopen richting het ASC-doel. Met een bekeken schuiver laat hij doelman Scherpenkate kansloos. Hattem is los en heeft het overwicht in de wedstrijd waarbij het meerdere mogelijkheden heeft om de score te verdubbelen. Uiteindelijk is het opnieuw Felix Noordberger die nog voor het halve uur de 2-0 op het scorebord laat aantekenen. Een opbouw door ASC wordt door Hattem goed onschadelijk gemaakt waarna Felix via een goede combinatie in balbezit komt. Met een fraaie actie laat hij de doelman kansloos en kan hij de bal in het lege doel schuiven. Kevin Veger heeft daarna zelfs nog de kans op 3-0 als hij uit een pass van Felix Noordberger ineens vrij voor de ASC-doelman staat. Helaas wordt zijn inzet door de doelman gepareerd en rest een hoekschop. Jeffrey van Ommen is hieruit ook dichtbij een doelpunt, maar helaas ziet hij zijn inzet geblokt worden. ASC’62 heeft het lastig en kan dan ook niet echt gevaarlijk worden terwijl Hattem kansen heeft om de voorsprong te vergroten.

De bezoekers na de rust met ander tactisch plan

Uiteraard moet ASC na de rust proberen de aansluiting te zoeken en komt na de pauze dan ook met een ander strijdplan. Met meerdere wissels en wat omzettingen zoekt het gelijk de aanval waarbij de verdediging van Hattem het drukker heeft dan in de eerste helft. Vooralsnog leidt dit nog niet tot echte kansen voor ASC. Ondanks dat is het toch Rick Dalhuisen die namens Hattem met een fraaie floater dichtbij een doelpunt is en ASC-doelman Scherpenkate tot het uiterste dwingt. ASC dringt aan en komt dreigend over links door. Jeffrey van Ommen kan de voorzet tot hoekschop verwerken maar hieruit is het toch ASC dat de aansluitingstreffer laat aantekenen. Een door Hattem afgeslagen wordt opnieuw ingebracht en Rick van Faassen kan bij de verste paal vrij inkoppen. Hattem is geenszins van slag en blijft geconcentreerd spelen. De ASC-doelman weet nog wel de 3-1 te voorkomen als hij de bal vanuit een door Jens Borger uitstekend genomen vrije trap onderuit de hoek tikt, maar is even later kansloos als Wesley van Winsum wordt vrijgespeeld door Felix Noordberger en oog in oog met de doelman geen fout maakt. ASC komt binnen 10 minuten weer in de wedstrijd als de ingevallen Bos goed voordeel trekt uit zijn lengte en al koppend de 3-2 laat noteren. De slotfase kenmerkt zich door wat opstootjes, wat kortere lontjes en veel duels; allemaal ingrediënten voor twee teams die kosten wat kost de volle winst willen pakken. Uiteindelijk is het Hattem dat, nadat beide teams kansen op een doelpunt niet hebben weten te benutten, aan het langste einde trekt.

Hattem speelt verdienstelijk en wint terecht

Het team van trainer Oosterhaar heeft revanche op zichzelf genomen na de mindere wedstrijd van vorige week. Nadat in de eerste helft de tegenstander met goed spel werd terug gedrongen en het terecht op voorsprong kwam, wist het ondanks twee tegentreffers geconcentreerd te blijven en kan het tevreden terug kijken op hoe het de wedstrijd uiteindelijk heeft gespeeld. Op zaterdag 12 november staat de uitwedstrijd tegen koploper Heerde op het programma. Aanvangstijd dan is 14.30 uur.