Kampioenschap Hattem 45+ na winst bij directe concurrent

Afgelopen zaterdag 11 mei heeft Hattem 45+ op spectaculaire wijze de titel behaalt op de laatste competitiedag. Hattem 45+ won in een rechtstreeks duel de uitwedstrijd van directe concurrent Wodanseck uit Wolfheze met 1-3.

De opdracht voor de Hattemers vooraf was simpel: winnen, dan was de titel binnen. En het team met geroutineerde krachten kan simpele opdrachten prima vervullen, zo bleek. In een zonovergoten Wolfheze werd op het sportpark “het Duitse Park” om 14.00 uur afgetrapt. Ondanks de zenuwen –vele waren voor het laatst kampioen geworden in de F-jes- begon Hattem 45+ goed. Wodanseck liet Hattem in de eerste helft het spel maken door zich flink terug te laten zakken. Hattem had dan ook in de beginfase veelvuldig balbezit en dit zorgde voor een aantal kansen door afstandsschoten. Hun verdediging brak echter niet en wist bijna alle schoten te blokken, en voor het overige stond er nog hun keeper. Dat Wodanseck in de counter gevaarlijk kon worden, bleek wel nadat hun spits Frank Reijenga (oud-betaald-voetballer bij FC Wageningen) een keer lat en een keer paal raakte. Wodankseck putte hier hoop uit en kroop na een kwartier spelen iets meer uit zijn schulp. Een slim versierde vrije trap ongeveer 10 meter van het doel werd handig genomen en de thuisploeg knalde de 1-0 binnen, onhoudbaar voor onze keeper Diekie. Daarop werden de geel-blauwe mouwen eens extra opgestroopt en al snel was Hattem veelvuldig in de aanval. Onder coaching van de geblesseerde Marc kwam er goed positiespel en werd iedereen betrokken, keeper Diekie straalde rust uit, Jan-Dirk, René en Jan deden goed mee in de opbouw,  Arthur en Erik gaven de steekpassen, onze aanvallers Thomas, Marcel –die speciaal voor deze wedstrijd 2 kilo was afgevallen- en Rob waren erg bewegelijk en dit zorgde ervoor dat Wodanseck terug moest. Er kwamen kansen voor Hattem en uiteindelijk maakte Jan Weldink de gelijkmaker nadat hij goed was doorgelopen en perfect werd bediend door een goede steekpass van Arthur. Jaja mensen, dat kunnen we bij Hattem 45+. Dit gaf een verdere boost en nog voor rust was het Arthur met een individuele actie en een prima schot die de 1-2 maakte. Omdat de verdediging met Erik, Jan, René en Jan-Dirk stond als een huis en niets weggaf, was de 1-2 ook de ruststand, die verdiend was.

Hattem begon dan ook vol goede moed aan de tweede helft in Wolfheze. Echter, Wodanseck realiseerde zich dat er een kampioenschap op het spel stond en viel nu fel aan en zette Hattem direct onder druk. Hier hadden we duidelijk moeite mee en Wodankseck kreeg de betere kansen. Het was aan Diekie te danken dat er niet werd gescoord. Het was nu meer Hattem dat op de counter speelde en terwijl iedereen het schot van dichtbij van Jan-Dirk al telde, dacht Thomas daar anders over liep precies in de weg om de bal te blokken. Normaal gesproken gebeurt dat niet, maar Thomas heeft zoveel conditie dat hij op elke plek op het veld loopt, en dus soms ook precies op de verkeerde plek. Deze gemiste kans ging er ook in de rebound niet in en daardoor bleef Wodanseck er in geloven en vol de aanval op zoeken. Keeper Diekie was echter een sta-in-de-weg van jewelste en had alle ballen. Dat was echt geweldig. In de laatste minuut gaf Jan-Dirk de bal mee naar Rob op rechts, die goed door kwam en hij schoof de bal precies voor de voeten van Thomas die de bevrijdende 1-3 maakte! Gejuich uit alle geel-blauwe kelen! Het kampioenschap was binnen handbereik! Jasper stond nog klaar om de laatste 8 seconden van de wedstrijd definitief en professioneel in het slot te gooien en daarna klonk het laatste fluitsignaal. Kampioen worden op de laatste speeldag uit bij je directe concurrent! Geweldig!

Het dak ging eraf in de kleedkamer en het feest ging daarna snel door in de kantine van VV Hattem. Wat er exact is gebeurd die avond, dat horen we later graag zelf ook nog een keer. Al met al een hele mooie afsluiter van een mooi seizoen.

IEDEREEN SUPERVEEL DANK VOOR DIT LEUKE EN MOOIE SEIZOEN EN MET NAME JAN WELDINK VOOR DE ORGANISATIE!!

Na een zinderende uitwedstrijd tegen Wodanseck 1-3 is v.v. Hattem 45+1 KAMPIOEN !!