vv Hattem talentjes deelnemer van de PEC Zwolle Future Academie

In de afgelopen periode hebben een drietal vv Hattem JO10-1 spelers meegedaan aan de Future Academy van PEC Zwolle.  Zij hebben een aantal trainingen gehad van PEC trainers en hebben dit traject afgesloten met een toernooi in het stadion (zie foto).

PEC heeft deze academie om meerdere redenen opgericht. Een van de redenen is dat zij extra aandacht willen geven aan talentvolle spelers, veelal geboren in de tweede helft van een kalenderjaar, die fysiek nog niet sterk genoeg zijn om een groot spelaandeel te hebben in wedstrijden. Hierdoor worden zij veelal niet in selecties opgenomen van hun eigen amateur vereniging en dus ook niet gescout door een betaald voetbalorganisatie. Het bewust maken van het bestaan van een zg. ‘Geboortemaandeffect’  is een belangrijke doelstelling van PEC zodat clubs leren onderscheid te maken tussen leeftijd (fysieke voorsprong) en kwaliteit (talent). Een andere doelstelling is dat PEC de amateurclubs in de regio wil helpen kwaliteit van de voetbalopleiding te verbeteren. De Future Academy wordt daarom gehouden bij locale deelnemende amateurverenigingen zoals vv Hattem waardoor onze trainers mee hebben kunnen kijken in de keuken van de PEC Zwolle Voetbalacademie. De ervaringen daar opgedaan kunnen zij weer meenemen in hun eigen trainingen.