Wandschildering van helden uit verleden en heden bij v.v. Hattem

De viering van 100 jaar v.v. ‘Hattem’ vorig jaar staat bij velen nog vers op het netvlies. Deze mijlpaal werd uitbundig gevierd met tal van activiteiten zoals een massaal bezochte reünie en feestavond – een voetbalclinic verzorgd door PEC Zwolle en de uitreiking van de erepenning van de Koning tijdens de druk bezochte jubileumreceptie. De kers op de taart was ongetwijfeld de wedstrijd Ajax – Steau Boekarest, die afgelopen zomer op het ‘biljartlaken’ van de v.v. ‘Hattem’ werd gespeeld en die door duizenden voetballiefhebbers werd bezocht.

De slotactiviteit van de actieve jubileumcommissie van de v.v. ‘Hattem’ was het aanbieden van een blijvende herinnering aan de club. De overdracht hiervan vond zaterdag j.l. plaats aan het clubbestuur. Er was gekozen voor een wandschildering in de hal en gang bij de kleedkamers onder de tribune. Deze schitterende wandschildering werd gemaakt door de bekende Hattemer kunstschilder René Kinket, wiens werk bij velen van u bekend zal zijn.  Met schilderingen van Jan Rave – Jaap Kollen – Wichert ter Steege – Ben van Erven – Jeroen van Maanen en Lawrence van der Bend werd het een prachtig kunstwerk met helden uit het verleden en heden van de v.v. ‘Hattem’. Naast leden van de jubileumcommissie en het bestuur van de v.v. ‘Hattem’ waren alle helden aanwezig, waarbij de helaas overleden Jan Rave werd vertegenwoordigd door zijn zoon Anton. Allen waren zichtbaar blij en ontroerd dat zij hierdoor tot in lengte van jaren deel uitmaken van de historie van hun mooie traditierijke club. Gerrit van Eikenhorst, voorzitter van de jubileumcommissie, zorgde na een korte toespraak voor een symbolische overdracht van dit mooie cadeau aan clubvoorzitter Jan-Dirk Sprokkereef. Deze laatste was zichtbaar in zijn nopjes en roemde de originaliteit van dit mooie cadeau. ‘Een mooie afsluiting van een fantastisch feest’ was zijn terechte conclusie.

Op de foto: kunstschilder René Kinket, clubvoorzitter Jan-Dirk Sprokkereef, de helden Jaap Kollen, Anton Rave (zoon Jan Rave), Wichert ter Steege, Ben van Erven, Jeroen van Maanen en Lawrence van der Bend. Verder Edward Blankvoort, Gino de Groot, Gerrit van Eikenhorst, Richard Mulder en Hans Dijsselhof van de jubileumcommissie van de v.v. ‘Hattem’.