Wederom een grote overwinning voor Hattem

Hattem heeft zich in de thuiswedstrijd tegen Avereest prima hersteld van de halve misstap van twee weken geleden en stuurde de hekkensluiter met een 8-1 nederlaag terug naar huis. In het eerste kwart van de wedstrijd zaten de geel-blauwen nog niet echt in de wedstrijd, maar daarna kwam het team dan toch flink op stoom. De rust werd bereikt met een 3-1 voorsprong en na de thee prikten de mannen er nog maar liefst 5 bij zodat opnieuw een driepunter kon worden bijgeschreven.

Een lastig eerste kwart voor Hattem

Hattem kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Een hoekschop van Avereest werd goed onderschept waarna Jari Dunnink met een mooie pass Wesley van Winsum voor Avereest-doelman van de Beld wist te zetten. Met een mooi diagonaal schot weet van Winsum de score te openen en lijkt er voor Hattem geen vuiltje aan de lucht. Avereest is echter niet van plan het Hattem zo makkelijk te maken en krijgt in de periode hierna een aantal mogelijkheden. Spits Baauw weet buitenspel te ontwijken en staat oog in oog met Hattem-doelman Pool. Deze dwingt hem tot een keuze waardoor hij het doel schoon weet te houden. Toch is het Avereest-spits Baauw die even later de gelijkmaker laat aantekenen waarbij hij overigens van de Hattem-verdediging alle gelegenheid krijgt om ongehinderd af te drukken. Hattem herstelt zich echter vrij snel na deze tegentreffer. De bezoekers lijden balverlies op het middenveld waardoor Felix Besseler met een uitstekende pass Maikel Rave vrij speelt. Hij weet de uitgelopen doelman te omspelen en kan de bal simpel in het lege doel schuiven. Kort daarop is dezelfde Rave dichtbij de 3-1 na een uitstekende voorzet van Jort Steenman en kunnen Tigo Zoomers en Wesley van Winsum net niet voldoende richting geven na een actie van Felix Besseler. Kort voor rust een goede fase van Hattem waarbij het Avereest onder druk zet. Na een goede actie van Jari Dunnink kapt hij zijn tegenstander uit waarna hij de bal op Felix Besseler speelt die de vrije hoek vindt en de 3-1 laat aantekenen.

Na rust maakt Hattem het verschil en maakt een handvol treffers

Direct na de rust lijkt Hattem al dichtbij de 4-1. Tigo Zoomers zet een aanval op over rechts waarna hij Felix Besseler weet te bereiken. Die zit dat Wesley van Winsum er beter voor staat maar helaas gaat zijn inzet voorlangs. Na een uur spelen is daar evenwel toch de 4e treffer van Hattem. Er wordt goed druk gezet en Avereest kan de bal niet van het doel weg krijgen. Wesley van Winsum wordt vrij gespeeld en krijgt veel ruimte en tijd om rustig aan te leggen en de bal met een afgemeten schot in de vrije hoek te plaatsen. Hattem heeft de smaak te pakken en houdt druk op ketel. De vandaag prima spelende Jari Dunnink is kort daarna dichtbij de 5-1. Na een breedtepass van Wesley van Winsum ziet hij echter zijn inzet net over het doel gaan. Lang hiervan balen is er niet bij en hij weet even later Felix Besseler met een mooie pass vrij te spelen die vervolgens de hoek kan uitkiezen en de 5-1 laat aantekenen. Felix Noordberger wordt met nog ca. 25 minuten spelen ingebracht voor de wat aangeslagen Daan van Enk en weet al vrij snel het doel te vinden. Felix Besseler ziet de ruimte en speelt Noordberger aan die vervolgens geen fout maakt en de 6-1 maakt. Hij heeft de smaak te pakken want na een goede aanval via de ingevallen Sam Broekhuis en Tigo Zoomers is hij bij een voorzet van Zoomers net wat sneller dan de Avereest-verdedigers om de bal bij de 1e paal binnen te tikken. Heeft Avereest dan helemaal geen kansen? Zeker wel en wat voor kansen. Tot tweemaal toe zit de verdediging van Hattem even mis en komen de aanvallers van Avereest tot 2x toe alleen voor Hattem-doelman Puck Pool. In beide gevallen komt hij als winnaar uit het duel en weet hij een tegentreffer te voorkomen. Het slotakkoord van deze wedstrijd wordt dan geschreven door Jens Borger. Uit een hoekschop vanaf de linkerkant springt hij het hoogste van allemaal en laat Avereest-doelman v.d. Beld met een prima kopbal kansloos.

Opnieuw een grote overwinning en nu op de 3e plaats

De selectie van trainer Herman Oosterhaar weet opnieuw een grote overwinning te boeken en kan in dit kalenderjaar prachtige cijfers overleggen. Door de overwinning op Avereest en het puntverlies van Zwolsche Boys klimt Hattem tegelijkertijd naar de 3e stek in de ranglijst en blijft het meedoen voor de strijd om een periodetitel. Het kampioenschap is uit beeld, al dat is ook helemaal niet de doelstelling voor dit seizoen. Mocht er nog wat in het vat zitten, dan zou dat natuurlijk een mooie beloning zijn voor het team. Zover willen we zeker niet vooruit kijken en blijft het belangrijkste om zo snel mogelijk klassenbehoud veilig te stellen. Volgende week treft Hattem in Dalfsen het team van ASC ’62.