Winst Hattem 4

Afgelopen zaterdag 19 september was het dan eindelijk zo ver, de eerste competitiewedstrijd, thuis tegen Olympia 7 uit Hasselt. Sinds half juni is er door de groep toegewerkt naar deze wedstrijd door training en beker- en oefenwedstrijden.

En Hattem was er klaar voor, bleek als snel. Ondanks een paar speldenprikjes van de bezoekers uit Hasselt was het Hattem wat de toon zette. We hadden het meeste balbezit en ook de gevaarlijkste kansen. De beste waren daarvoor voor Dennis, die deze kansen echter niet wist te verzilveren. Later deze week bleek dat dit mogelijk aan een verkeerd shirt lag. Hattem liet zich niet van de wijs brengen en ging vrolijk door met aanvallen. Een aanval kwam in de 16 van de tegenstander tegen de arm aan, dus scheidsrechter Justin floot terecht voor een penalty. Dallo had nog geen goal gemaakt en omdat we dat natuurlijk niet leuk vonden voor hem mocht hij de penalty nemen, en hij schoot onberispelijk raak, 1-0! Dit was ook de ruststand.

In de rust werd besloten om nog iets meer druk te zetten en wel door van een 4-3-3 systeem over te gaan in een 3-4-3 systeem, oftewel om als het even kon een verdediger door te schuiven. Dit had gelijk effect want Hattem speelde prima positiespel en had nog duidelijker de overhand. Dit resulteerde dan ook in een snel uitlopende score. Jessy maakte na een goede actie de 2-0, Sam deed bij zijn officiële debuut precies hetzelfde, en Dennis (u weet wel, die van het shirt), maakte ook fraai de 4-0. Ja het was gewoon prima voetbal en dat zag ook het trainersduo Viering en Brink en de vele aanwezige toeschouwers op het zonnige sportpark Achterveen. Dat Olympia zelf ook wel kon voetballen lieten zij in de laatste fase ook nog even zien: 2 vrije trappen werden er schitterend -we kunnen niet anders zeggen- ingeschoten, waarmee de eindstand op 4-2 kwam, in het voordeel van Hattem, in een sportieve en leuke wedstrijd.

Uiteraard werd de overwinning op passende wijze gevierd de rest van de zaterdag. Een mooie start dus, die hopelijk een leuk vervolg kan worden gegeven aanstaande zaterdag tegen en in Genemuiden. Dank iedereen voor de support so far!!