Zorg voor juiste invulling van het wedstrijdformulier

Teammanagers hebben er wekelijks mee te maken: het invullen van het wedstrijdformulier. Het is een goede gewoonte voor teammanagers, scheidsrechters en spelbegeleiders om altijd het digitaal wedstrijdformulier in de Wedstrijdzaken app in te vullen. Zowel voor als na elke wedstrijd. Het is zo gebeurd en met dat invullen dragen teammanagers, scheidsrechters en spelbegeleiders bij aan het spelplezier voor iedereen. De KNVB bepaalt onder andere op basis van de informatie uit de wedstrijdformulieren en uitslagen welke teams in een volgende competitie tegen elkaar spelen; in vrijwel alle leeftijdscategorieën. Correct en volledig ingevulde formulieren dragen bij aan gelijkwaardige competities: leukere tegenstanders en meer spelplezier!

Het is dus van het grootste belang dat, voor en na de wedstrijd, het digitaal wedstrijdformulier (het mDWF) correct en volledig wordt ingevuld. Hoe completer (correcter en vollediger) de wedstrijdformulieren, hoe gelijkwaardiger de tegenstanders en hoe leuker de wedstrijden. Het kan simpelweg niet voorkomen dat een teammanager week in, week uit dezelfde opstelling op dat wedstrijdformulier vermeld. Het verzoek/advies is dan ook om hier zorgvuldig mee om te gaan zodat de KNVB met de juiste informatie voor toekomstige competities meer sturing kan geven aan een gelijkwaardige indeling. En ook al worden de uitslagen en standen binnen het pupillenvoetbal niet gepubliceerd; ook voor deze teams is het van het grootste belang de juiste informatie op te voeren op het wedstrijdformulier. De filmpjes (zie onder) geven verdere uitleg waarom dat zo belangrijk is.

Ter ondersteuning heeft de KNVB een aantal informatiepagina’s op haar website geplaatst waarin tevens opgenomen zijn een aantal filmpjes die nader in gaan op de achterliggende argumenten om het formulier goed in te vullen. Om enige achtergrondinformatie te ontvangen is het advies voor de teammanagers om eens een kijkje te nemen op deze pagina’s zodat duidelijk wordt waarom dit onderwerp wel degelijk van belang is.