Zorg weer voor een correcte en actuele pasfoto op je spelerspas.

Het is weer mogelijk om zelf de spelerspasfoto op de digitale spelerspas te wijzigen via de Wedstrijdzaken-app of Voetbal.nl-app. De deadline hiervoor is 1 november. Zorg daarom dat jouw pasfoto weer correcte en actuele op de spelerspas staat. Dit geldt voor alle zaal- en veldvoetballers vanaf de leeftijdscategorie onder 13 en ouder.

Er is voor deze werkwijze gekozen op verzoek van veel verenigingen en gebruikers. Dit om te voorkomen dat niet speelgerechtigde leden (of niet-leden) voor een bepaalde wedstrijd opgesteld kunnen worden door zijn of haar foto tijdelijk digitaal ‘te plakken’ op de digitale spelerspas van een ander, wel speelgerechtigd lid.

Wijzigen vóór 1 november
Sinds het seizoen 2016/’17 werkt het amateurvoetbal met het mobiele digitale wedstrijdformulier (mDWF). Wekelijks worden vrijwel alle wedstrijden netjes en op tijd ingevuld via de Wedstrijdzaken-app. De Wedstrijdzaken-app bevat ook de digitale spelerspas.

Er zijn verschillende manieren om tot 1 november de spelerspasfoto toe te voegen of wijzigen:

Leden/spelers: Zij kunnen zelf in de Voetbal.nl app en in de KNVB Wedstrijdzaken app een spelersfoto toevoegen of wijzigen.
Teammanagers: Teammanagers kunnen voor alle spelers uit het team de spelersfoto’s toevoegen of wijzigen. Dit gaat via de KNVB Wedstrijdzaken app.
De ledenadministratie: Ook kan de vereniging zelf in Sportlink Club spelersfoto’s toevoegen of wijzigen.