Bekertoernooi voor Hattem ten einde

Ondanks dat de uiteindelijke eindstand in de bekerwedstrijd tegen Robur et Velocitas anders doet vermoeden, speelde Hattem in Apeldoorn een acceptabele wedstrijd en waren beide teams goed aan elkaar gewaagd. De thuisploeg begon wat energieker aan de wedstrijd en stond na een kwart wedstrijd verdiend voor met 2-0. Het tweede kwart kantelde de wedstrijd volledig en bepaalde Hattem het spel. Na rust een gelijk opgaande wedstrijd waarbij de thuisploeg in de blessuretijd de wedstrijd op slot gooiden.

Een helft met twee gezichten
De wedstrijd tussen twee teams uit 3e klasse, resp. de zaterdag- en zondagcompetitie kende een flitsende start. Robur trok gelijk van leer en had directe een kansje. De eerste echte grote kans was echter na 5 minuten voor Hattem. Vanuit een hoekschop voor de thuisploeg veroverde Hattem de bal en Rick Dalhuisen legde de bal over de verdediging waardoor Giovan Drayer op kon stomen naar het doel. Helaas ging zijn inzet net voorlangs. Hierna was een fase dat Robur het spel dicteerde. Dat resulteerde al snel in een doelpunt. Balverlies op het middenveld gaf hen de ruimte en dat resulteerde uiteindelijk in een diagonaal schot waar doelman Puck Pool niet meer bij kon komen. Robur bleef gevaarlijk en halverwege de eerste helft kon Jerensley Hooi onvoldoende ingrijpen op een dieptebal. In het duel wat daarop volgde ging de aanvaller van Robur tegen het gras en dat betekende een strafschop. Ook hierop was Puck kansloos. Dit was gelijk het signaal voor Hattem om een andere spelopvatting te hanteren. Hattem nam het initiatief en kreeg wat kansen. Daar waar Wesley van Winsum zijn inzet net niet zag beloond was het even later Sam Broekhuis die tussen wat verdedigers in wel het juiste zetje kon geven en de aansluitingstreffer liet aantekenen. Hattem blijft tot aan de rust gevaarlijk en had de stand maar zo gelijk kunnen worden.

Na rust meer evenwicht in de wedstrijd

Trainer ten Hove bracht in de rust Kevin Veger en Chris Oosterveen voor resp. Hampo Alexanian en Jari Dunnink. Hattem probeert natuurlijk het goede spel van het 2e kwart voort te zetten en krijgt gelijk een kansje voor Wesley van Winsum; helaas is de steekpass van Kevin Veger net te hard. Robur komt er in deze fase echter steeds voetballend goed uit en zoekt de aanval wat soms voor gevaar zorgt. Bij één van die aanvallen verdedigt Hattem niet goed, vindt de thuisploeg de vrijstaande Bjorn de Jonge op hun rechter aanvalslinie. Met een bekeken schot vindt hij voor de kansloze Puck Pool de vrije hoek en laat hij zijn 2e doelpunt van de avond aantekenen. Hattem herstelt zich goed en zoekt gelijk de aanval. Binnen 10 minuten is de marge weer teruggebracht naar 1 doelpunt verschil. Via een mooie aanvalsopbouw komt de bal uiteindelijk bij Jort Steenman die een gave voorzet op maat geeft waarna Kevin Veger met een fraaie kopbal de Robur-doelman kansloos laat. In het laatste half uur gaat het spel op en neer, zijn de teams mooi aan elkaar gewaagd en ontstaan er voor beide teams wat mogelijkheden te scoren. Giovan Drayer heeft pech als hij na een goede voorzet net zijn hoofd niet tegen de bal krijgt en ook Kevin Veger ziet zijn inzet net over het doel gaan. Tegen het slot van de wedstrijd gaat Hattem vol voor de gelijkmaker. Hierdoor ontstaat er wat ruimte voor Robur waardoor het in de dying seconds in extra tijd van de wedstrijd nog 2x het net vindt.

Hattem speelde acceptabel

Ondanks de wat hoog uitgevallen nederlaag speelde Hattem een acceptabele wedstrijd al hadden sommige doelpunten voorkomen kunnen worden. Desalniettemin herstelde het team zich tijdens de wedstrijd goed en had het er wellicht meer uit kunnen halen. Hierdoor eindigt het bekertoernooi voor Hattem en kan het zich volledig richten op de competitie waarbij deze komende zaterdag (25/11) een vervolg krijgt met de uitwedstrijd tegen EFC ’58 uit Ermelo (aanvang 14.30 uur).