De poulefase van v.v.Hattem online FIFA 20 toernooi is afgerond

Iets wat 2 weken begon als een spontaan idee, monde uit in een mooi evenement wat zijn hoogtepunt aankomende week gaat bereiken.

Doordat iedereen door de corona maatregelen verplicht zoveel mogelijk dient binnen te blijven is men meer dan ooit online te vinden. V.v.Hattem wilde hier zijn steentje aan bijdragen door het organiseren van een online FIFA 20 toernooi.

De ideeën zijn gevormd, de uitwerking gedaan en toen was het wachten op de inschrijvingen. Langzamerhand druppelden de aanmeldingen binnen, met aanmeldingen vanuit de gehele regio.

• Voor de PlayStation hebben zich in totaal 41 FIFA spelers zich aangemeld.
  • Voor de XBOX komt het deelnemers veld uit op totaal 15 spelers.

Nadat alle spelers op willekeurige basis zijn ingedeeld in de verschillende poules zou vorige week dinsdag iedereen zijn skills online gaan tonen. Waar echter geen invloed op kon worden uitgeoefend was de digitale afhankelijkheid van het toernooi. Helaas moest het zo zijn dat afgelopen dinsdag de gehele dag de EA servers niet beschikbaar waren, waardoor de eerste ronde helaas moest worden uitgesteld. Maar met behulp van alle meewerkende deelnemers vormde dit geen bedreiging voor het voortbestaan van het toernooi. Het inlevingsvermogen, de bereidwilligheid, de opbeurende en sportieve opmerkingen onderling zijn meer dan noemenswaardig. De organisatie vindt het mooi te zien dat veel onderling respect naar elkaar is getoond.

In de poulefases speelde iedereen een keer tegen zijn tegenstander uit de poule. Er waren zeer spannende wedstrijden, doelpuntrijke wedstrijden, verassingen, maar bovenal veel speel plezier. De uitslagen zijn bekend, de standen zijn bekend en nu is de tijd voor de volgende fase van het toernooi. Deze 2e week gaan de knock-outfases van start. Nu de deelnemers zijn opgewarmd zullen de prijzen worden verdeeld. Velen zullen weten waar kansen en uitdagingen liggen. Deelnemers hebben kunnen oefenen en trainen om hun zwaktes te verbloemen of de verbeteren. Nu zullen de sterken moeten opstaan, maar ook in deze ronde zal David van Goliath kunnen winnen.

Houdt voor alle updates rondom het toernooi de instagram of klik op https://www.vvhattem.nl/fifa/