DSV en Hattem houden elkaar in evenwicht

Het affiche van de wedstrijd DSV ’61 – Hattem stond natuurlijk in het teken van de strijd tussen beide koplopers in de 3e klasse C. Wie vuurwerk had verwacht kwam echter bedrogen uit. Beide teams waren aan elkaar gewaagd maar ook wilde beide niet het risico lopen met lege handen achter te blijven. Gevolg was eigenlijk een wedstrijd met weinig hoogtepunten waarbij de wedstrijd eindigde zoals ie begon; de brilstand. Een terechte uitslag.

Al vrij vroeg in de wedstrijd was de thuisploeg DSV evenwel dichtbij de openingstreffer. Na een goede aanval over de rechter flank werd de bal ingezet. Doelman Stefan de Weerdt wist de bal te pareren en in de rebound ging de bal via de lat over het doel van Hattem. Halverwege de 1e helft waren de rollen omgekeerd en moest DSV-doelman Dekker in actie komen toen Silvan Kersbergen namens Hattem gevaarlijk door kwam. Helaas voor Hattem wist Dekker deze mogelijkheid voor de geel-blauwen in de kiem te smoren. In de periode hierna was er wel strijd (veelal tussen de beide strafschopgebieden) al ontstonden er voor beide doelen geen gevaarlijke situaties voor de verdedigingen. Beide teams deelden nog speldenprikjes uit maar daar bleef het ook bij.

De verwachting mocht zijn dat de oefenmeesters hun manschappen met andere instructies het veld in zouden sturen voor de 2e helft. Helaas leverde dat bij elkaar niet veel meer op dan wat pogingen om gevaar te stichten bij de tegenstander. Namens Hattem was Silvan Kersbergen nog het dichtst bij een doelkans. Na een goede combinatie op het middenveld kreeg hij een vrije schietkans; helaas had hij het vizier iets te hoog en zag hij zijn schot over het doel vliegen. Even daarna kwam Uzair Goelab goed door aan de zijkant, wist hij een prima voorzet af te leveren maar weer was de doelman DSV-doelman Dekker attent en kon voorkomen dat de voorwaartsen van Hattem gevaarlijk konden worden.

Een moment van opwinding was er nog halverwege de 2e helft. Na een schot van een DSV-speler zou één van de geel-blauwen de bal tegen de arm hebben gekregen. Dat was althans de uitleg van vele oranjehemden. Scheidsrechter Aukema liet zich niet van de wijs brengen, wimpelde de protesten af en liet het spel doorgaan.

Helaas paste het niveau van deze wedstrijd prima bij de mistroostige weeromstandigheden van deze middag en moet worden geconstateerd dat beide teams niet het achterste van de tong hebben laten zien om deze wedstrijd koste wat het koste winnend te willen afsluiten. Ondanks dat Hattem over de gehele wedstrijd wel net iets meer het betere van het spel had pakt het evenwel toch een punt in de uitwedstrijd bij de koploper en dat is op zich natuurlijk een prima resultaat. Zodoende blijft het team bovenin meedraaien en wacht volgende week op ’t Achterveen ESC uit Elburg dat in deze speelronde nipt verloor van Rouveen.