Eerste doelpunt gescoord door Hattem 5

Afgelopen zaterdag was het zover, na wat oefenen- en bekerwedstrijden ging de eerst officiële competitiewedstrijd van het vijfde van start. Met een bijna volledige selectie (Rasim was afwezig), gingen wij op bezoek bij HTC Holtenbroek Tuinders Combinatie.

Wij kwamen er gelijk achter dat wij bij de v.v.Hattem erg verwend zijn met onze velden. Het veld waar vandaag op gespeeld moest worden was echt een knollenveld. Dit was voor de meeste spelers al een ergernis dat aan het begin van het seizoen al de velden zo slecht kunnen zijn.

Na de warming up (die wel heel erg slecht werd uitgevoerd) kon na controle van de spelerspassen de wedstrijd beginnen. Onverwacht kwam Hattem zeer goed uit de startblokken, dat resulteerde in mooi combinatievoetbal een paar dotten van kansen. Onze spelers gooiden zoveel energie in de wedstrijd dat na tien minuten wel leek dat alle krachten waren verdwenen.

HTC nam het heft in handen en werd soms zeer gevaarlijk. Door goed keeperswerk van onze Daan Mulder en goede verdedigend werk van onze achterhoede bleef de stand nog waar wij ook mee zijn begonnen.

Uit een goed opgezette aanval via ons middenveld werd Jasper goed aangespeeld en haalde verwoestend uit vanaf de rand 16 meter, strak in de kruising en onhoudbaar voor de keeper.

De eerste goal voor Hattem 5 is een feit. De goal werd gevierd alsof de Europa Cup is gewonnen. Na de goal was het tijd om enkele wissels toe te passen. Het technisch beleid is dat iedereen even veel speeltijd krijgt. Na de wissels raakten wij de grip op de wedstrijd helemaal kwijt. Veel jongens hadden wel uitleg gehad wat er van hen werd verwacht in het veld. Toch was het zoeken naar de juiste balans en dat ging niet helemaal goed. Hierdoor kon HTC snel de gelijkmaker scoren en niet veel laten de voorsprong weten te bewerkstelligen. In de rust werd er benadrukt wat er wel goed ging in de eerste helft (opbouwen van achteruit/ samenspel).

Fysiek kunnen wij altijd nog niet even goed mee, maar daar zal de komende weken aan gewerkt worden. Wederom werd er gewisseld, nu vooral spelers die helemaal uitgeput waren. De wisselspelers pakten dit goed op en er kwamen wederom grote kansen voor v.v.Hattem die niet werden benut. Ook werkte de scheidsrechter niet mee, door ons geen penalty te geven voor overduidelijk hands in het strafschopgebied. Na wat gesputter van het niet krijgen van de penalty ging de boys toch door om de gelijkmaker proberen te maken. HTC maakte gebruik van de ruimte die ontstond en wist zodoende nog de 3-1 en de 4-1 te scoren. De wedstrijd gaat de geschiedenisboeken in als wedstrijd met veel kansen en veel energie van de jongens. Hopelijk zal het niet te lang duren voordat er gewonnen gaat worden, maar geduld is een schone zaak. De technische leiding is ondanks het verlies, erg trots op de mannen. Komende weekend spelen wij thuis. Kom gerust eens kijken