Einde aan mooie reeks Hattem

Dat de eerste nederlaag steeds dichterbij zou komen was wel duidelijk. Na een mooie reeks van ongeslagen wedstrijd heeft Hattem dit in de midweekse wedstrijd tegen HTC geen vervolg kunnen geven. Als gevolg van verschillende oorzaken ontbraken de nodige spelers waardoor trainer Oosterhaar een beroep kon doen op een groot aantal jeugdspelers. Ondanks dat zij kunnen terugkijken op een acceptabele wedstrijd was er na afloop over het geheel toch teleurstelling over de uiteindelijke uitslag.

Veel balverlies en slordig

Laagvlieger HTC heeft uiteraard nog alles om voor te strijden en de bezoekers speelden dan ook met de instelling om punten te pakken. Bij Hattem ging er te veel fout in de passing waardoor vaak sprake was van balverlies. Toch was de eerste kans van de wedstrijd voor Hattem. Uit goede aanval over links via Rick Dalhuisen had Kevin Isidora de kans om de score te openen. Helaas raakte hij de bal niet goed waardoor deze over het doel ging. In de fase daarna gaat het zoals gezegd te vaak te slordig en uit één van die situaties krijgt HTC een dot van een kans. HTC-spits Wissink schiet de bal op de paal en de rebound wordt voor een leeg doel zo maar naast geschoten. Hattem herstelt zich goed en lijkt op voorsprong te komen. Een inzet van Bram de Boer wordt net voor de lijn weggewerkt en in de rebound raakt Wesley van Winsum de lat in plaats van het net. Niet lang daarna evenwel toch de 1-0. Uzair Goelab draait zich na een inworp goed vrij van zijn tegenstander, vindt met zijn voorzet Wesley van Winsum die niet aarzelt en de doelman kansloos laat. Toch moet het voor rust de 1-1 slikken. Ondanks dat doelman Alec van Dijk een paar keer goed kon redden was hij kansloos op een hard en hoog schot van Stan Wissink die zijn team op gelijke hoogte brengt.

Hattem wat beter in het spel

De eerste kans na rust is voor de bezoekers. Een lange bal valt over de Hattem-verdediging heen maar HTC-speler v.d. Meulen is wat gehaast waardoor zijn inzet naast en over gaat. Nadat Hattem een mogelijkheid in het water ziet vallen komt HTC evenwel toch op 1-2. Vanuit het uitverdedigen na een hoekschop valt de bal voor een HTC-speler die verwoestend uithaalt. Doelman van Dijk kan de bal nog met een reflex tegenhouden maar kan helaas niet voorkomen dat Justiana namens HTC in de herkansing alsnog een doelpunt laat aantekenen. Hattem recht de schouders en probeert steeds meer druk uit te oefenen op de tegenstander. Dit resulteert zeker ook tot een aantal kansen waarbij het voor HTC billen knijpen is. Namens Hattem zijn Felix Besseler en Maarten Sprokkereef nog het dichtst bij een treffer maar beide kansen worden niet benut. Ondanks de druk die Hattem zet op het HTC-doel kan het de achterstand jammer genoeg niet meer goedmaken en is de eerste nederlaag sinds begin november van het vorige jaar een feit.

Te weinig gebracht

Los van de vele aanpassingen in de opstellingen heeft het team in deze wedstrijd onvoldoende gebracht en was het te slordig in het spel. Hierdoor kreeg het onvoldoende grip op de wedstrijd waardoor de tegenstander fouten kon afstraffen. Ondanks het feit dat de wedstrijd verloren ging was trainer Oosterhaar tevreden met de getoonde prestaties van de vele jeugdspelers. Dat biedt perspectief richting de toekomst. Voor zaterdag 14 mei staat de uitwedstrijd tegen ESC uit Elburg op het programma. Aanvang van die wedstrijd is 14.45 uur