Even voorstellen……De man achter de camera.

Wie de wedstrijden van Hattem 1 in de voorbereiding en beker gezien heeft is het vast opgevallen dat er iemand met een camera op een hoog statief de wedstrijden filmt.
De man die de camera bedient en op verzoek van de technische staf de gevraagde momenten tagt willen we graag even voorstellen

Vertel even wat over jezelf:
Ik ben Rob Zegeling, een geboren en getogen Zwollenaar, die samen met zijn dochter in het centrum van Zwolle woont. Al sinds klein door mijn vader besmet met het voetbalvirus. Op bescheiden niveau gevoetbald bij PEC Zwolle, HTC, Storica en WVF. Eerst als voetballer waarna ik bij de senioren hebt gekeept.

Hoe ben je met het maken van beelden van wedstrijden in aanraking gekomen?
Beelden van wedstrijden interesseerden me al    vanaf de jaren 80  toen de videocamera’s op de markt kwamen. In het seizoen 18/19 was ik teammanager van JO17-1 van WVF. WVF begon in dat seizoen met beelden opnemen. Mijn interesse was er natuurlijk nog steeds, en ik besloot eigen apparatuur te kopen om JO17-1 te gaan filmen. Aan het eind van het seizoen heb ik een cursus NACSport gedaan.

Wat is je ervaring met het maken van voetbalbeelden?
Ik heb gefilmd bij het 2e van WVF voor het team waar mijn neef (Julian Zegeling) speelde. Ik vond het altijd leuk om het te doen en heb daar veel ervaring opgedaan. Na een seizoen dat hij de ene week in het 2e keepte en de andere week op de bank bij WVF 1 op de bank zat en een seizoen keepen in het 2e, leek er nog zo’n seizoen aan te komen waardoor open stond voor verandering.

Hoe kom je bij v.v.Hattem terecht?
Eigenlijk ben ik via Ed van de Bergh, de fysieke trainer, bij Hattem terecht gekomen. Ik ben al sinds de middelbare school met hem bevriend. Ik wist natuurlijk van zijn werkzaamheden bij Hattem. Maar omdat ik zelf de laatste jaren bij WVF actief was, kwam ik er eigenlijk nooit aan toe om eens te komen kijken. Aan het eind van afgelopen seizoen heb ik de uitwedstrijd bij Dieze West gezien en de de nacompetitie wedstrijd tegen Daarlerveen.
Het leek me wel eens leuk om samen met Ed wat bij een club te doen. Vandaar dat ik me heb aangeboden om het filmen van wedstrijden en een deel van de analyse daarvan te doen.

Wat vind je leuk aan het werk wat je doet?
Het leukste vind ik eigenlijk, dat er wat met mijn werk wordt gedaan. En dat het gewaardeerd wordt. En uiteindelijk dat het gebruikt wordt om tot verbetering in het spel te komen, en dus ook tot betere resultaten. Verder ben ik een echt voetbaldier en vind het gewoon leuk om bij een team betrokken te zijn.

Welke indruk heb je van de vereniging v.v.Hattem?
Het was al heel lang geleden, dat ik op het sportpark aan de Hattem kant was geweest. Maar ik kan wel zeggen, dat ik zeer aangenaam verrast was. Eigenlijk keek ik mijn ogen uit, toen ik de kantine voor het eerst zag. Daar kan geen voetbalclub in Zwolle aan tippen. Als voetballiefhebber wordt ik heel vrolijk bij de aanblik van het hoofdveld met de mooie tribune erbij. Ik kan wel begrijpen, dat er regelmatig een BVO op de deur klopt om er een oefenwedstrijd te spelen.
Sociaal gezien ken ik op dit moment alleen de mensen rondom het 1e elftal. Daar voel ik me wel thuis. Ik hoop in de loop van het seizoen de vereniging in zijn geheel beter te leren kennen.

Wat is je inschatting van de spelersgroep van de 1ste selectie?
Ik heb Hattem vorig seizoen dus 2 keer in actie gezien. Toen beoordeelde ik ze al als een goed team, jong met wat ervaring. Zeker een team met mogelijkheden.
Nu na 4 oefenwedstrijden en 2 bekerwedstrijden heb ik er een goed gevoel over. “Helaas” moest ik de 3e bekerwedstrijd en zaterdag de start van de competitie missen door een vakantie op Mallorca. De selectie is breder dan ik in eerste instantie dacht. Jonge jongens kloppen nu ook nadrukkelijk op de deur. Ook hoor ik geluiden, dat Hattem verder is op dit moment dan een jaar geleden.
Ik ga de lat niet te hoog leggen. “Linkerrijtje” zou misschien al goed zijn. Als er veel de goede kant op valt, zouden we veel hoger kunnen eindigen. Realistischer is eigenlijk, dat dit team nog een jaartje moet rijpen, en dan misschien volgend seizoen een gooi naar promotie moet doen. Ik vind dus zeker, dat die potentie er is!