Hattem 5 gaat niet bij de pakken neerzitten.

Na een week geen wedstrijd gespeeld te hebben, waren de mannen van Hattem 5 tot het bot gemotiveerd om weer voor het echie tegen DOS Kampen te gaan spelen.

Het trainersduo durfde het zelfs aan om onze topscorers (Arne en Jasper) op de bank te laten beginnen. De opstelling was zo gemaakt dat we volle bak op de counter wilden gaan spelen.

Helaas werden wij al na een paar minuten verrast door een snelle tegengoal.

De Hattem 5 jongens lieten zich niet uit het veld slaan en probeerden toch mooi voetbal op de mat te leggen. In de duels kwamen onze jonge jongens niet vaak als winnaar uit de bus en konden en de tijd dat we de bal in bezit konden houden was vaak te kort. Dit resulteerde al snel in meer tegengoals, ondanks de inzet van alle spelers. In de eerste helft aan onze zijde twee spelers erg op en dat was Jay door zijn uitstekende verdedigingswerk en Sven die zijn longen uit het lijf liep en het  de tegenstander erg moeilijk maakte op rustig op te bouwen.

Voor rust was eigenlijk de wedstrijd al gespeeld. Wij gingen de rust in met een 5-0 achterstand . Na wat omzettingen in het team kwamen wij goed uit de startblokken. Merlijn vandaag onze aanvoerder was een voorbeeld voor iedereen.(kreeg complimenten van de scheidsrechter). Toch werden wij weer in de verdediging gedrukt en konden zelf geen vuist maken in de aanval. De stand liep snel verder op.

Onze tegenstander blonk niet uit in sportiviteit waarop Daan reageerde met een te harde  overtreding waarop onze onverbiddelijke scheidsrechter van vandaag direct rood gaf. Met een mannetje minder kwamen er tot onze verbazing juist wel kansen voor vv Hattem. Met als hoogtepunt een dot van een kans die Jasper om zeep hielp. Nadat de scheids had gefloten voor het einde van de wedstrijd, met een eindstand van 0-9, gingen de mannen enigszins vermoeid maar voldaan van het veld.

Begeleiding en spelers weten dat er bij Hattem 5 nog veel ruimte is voor verbetering. Toch zijn de verliespartijen snel vergeten en kijken de mannen er weer uit naar de volgende trainingen en wedstrijden.

Een ieder is ervan overtuigd dat Ook het 5e na een periode van aanpassen aan het seniorenvoetbal punten gaat pakken. Wanneer en hoeveel punten dat gaan worden is nog even de vraag. Aan het enthousiasme en het verwerken van nederlagen kunnen we in onze vereniging een voorbeeld aan kan nemen zijn van deze jongens. Het is mede om deze reden dat het begeleidingsteam erg trots op de mannen en blij met de grote supportersschare die de wedstrijden volgen en aanmoedigen. Op naar een mooie volgende wedstrijd