Hattem 5 pakt eerste punten .

Afgelopen zaterdag ging het nieuwe Hattem 5 voor de tweede maal officieel het veld in.

Het nieuw Hattem 5 is een team met spelers vers uit de jeugd dat graag heel veel plezier heeft tijdens de 3 helften

Met twee gastspelers en een volledig fitte selectie waren de verwachtingen hoog gespannen . Onze tegenstanders van Zalk 3 maakten indruk met hun warming-up en afgetrainde lichamen.

I.v.m. het warme weer, was er met de scheidsrechter afgesproken dat er een drinkpauze ingelast werd. De eerste 20 minuten was Hattem het betere voetballende team en werden er kleine kansen gecreëerd. Zalk 3 kwam na de drinkpauze beter op stoom en zette de verdediging steeds meer onder druk. Onze gastkeeper moest een paar keer reddend optreden. Wij raakten de grip ook kwijt omdat  er iets teveel werd gewisseld, waardoor sommige spelers even het overzicht kwijt raakten. In de tweede helft ging spel op een neer kwam Zalk gevaarlijk voor de goal maar bleven niet rustig om de bal de juiste richting te geven. De inzet bleef bij Hattem onverminderd groot. Dit had als gevolg dat onze voorhoede spelers dotten van kansen kregen maar de bal niet tussen de palen kreeg. Hattem 5 kreeg kansen en had mogelijkheden om de wedstrijd in het voordeel te beslissen, dat  helaas niet gebeurde. En toen zou bijna de oude voetbalwet in werkingen treden( als de een hem niet maakt dan maakt de ander hem wel). De scheidsrechter zag een overtreding  in het strafschopgebied van v.v.Hattem en wees resoluut naar de penaltystip. Wij dachten met ons allen dat alle punten mee genomen zouden worden naar Zalk. Maar wij waren vergeten dat onze gastkeeper in bloedvorm verkeerde. De penalty werd door een geweldige redding uit de hoek getikt. Na de penalty kreeg Hattem nog een paar goede kansen voor de overwinning, maar helaas werden deze kansen om zeep geholpen.

Elke wedstrijd wordt er iets beter gevoetbald, met vandaag als grote uitblinker de keeper. De rest was de selectie heeft veel inzet getoond en soms mooi voetbal op de mat gelegd. Deze wedstrijd geeft veel vertrouwen voor de komende wedstrijden. Kom gerust eens kijken bij Hattem 5. Er gebeurd altijd iets langs de lijn van het vijfde