Hattem door naar de volgende bekerronde

Voor Hattem duurt het bekerverhaal zeker nog 1 ronde langer. In de 2e KO-ronde van deze competitie trof het in de thuiswedstrijd Berkum 2, regerend landskampioen bij de 2e elftallen. De bezoekers hebben een prima ploeg en maakte het Hattem dan ook knap lastig. Hattem daarentegen miste de nodige spelers waardoor anderen een mooie kans kregen zich te laten zien in deze wedstrijd. Uiteindelijk was de eindstand 1-0 in het voordeel van Hattem.

Berkum begon sterk aan de wedstrijd en wist met goed voetbal wat speldenprikjes uit te delen op de verdediging van Hattem. Andersom was het voor de geel-blauwen lastig om in de beginfase de bal in de ploeg te houden. Gedurende de eerste helft hadden beide wat mogelijkheden maar bleef het tot de rust bij de brilstand. Na rust was het Hattem dat al snel de leiding nam. Een mooie pass van Sam Broekhuis op de attente Wesley van Winsum zorgde voor de ruimte voor laatstgenoemde. Met een mooie schuiver liet hij de Berkum-doelman kansloos. Vanaf dit moment werd het spel van Berkum wat minder verzorgd en ging het te snel met de lange bal werken. Desondanks probeerde het de druk op Hattem te vergroten waarbij het risico is dat er dan ruimte komt voor de tegenpartij. Hierdoor ontstond er een gezonde strijd en kregen beide teams de nodige kansen. Kort voor tijd werd Berkum wellicht een strafschop onthouden maar door de drukte in het strafschopgebied had de scheidsrechter blijkbaar onvoldoende zicht op de situatie. Na een hectische slotfase bleef het evenwel bij 1-0 en gaat Hattem door in de bekercompetitie.

Voor de volgende ronde in de bekercompetitie heeft onlangs al de loting plaatsgevonden. Hattem heeft hierin een uitwedstrijd geloot waarbij de tegenstander moest komen uit het onderlinge duel tussen Arnhemse Boys en Beuningse Boys. Laatstgenoemde, uitkomende in de 2e klasse van het zondagvoetbal, wist deze wedstrijd met 2-3 te winnen en dus zal Hattem op zaterdag 17 december in Beuningen aantreden. Verdere informatie over deze wedstrijd volgt te zijner tijd.