Hattem hervat de competitie met klinkende overwinning

Bij de start van de 2e helft van de competitie is Hattem goed uit de startblokken geschoten. De bezoekers van DVC uit Dedemsvaart werden met een 5-1 nederlaag naar huis gestuurd. Ondanks het feit dat Hattem via een strafschop nog op achterstand kwam maar nog voor de thee op gelijke hoogte kwam, liet het team van trainer Oosterhaar na de rust goed spel zien wat zich vertaalde in 4 doelpunten. Een prima wedstrijd en een verdiende overwinning voor Hattem.

Op achterstand en het team herpakt zich

Beide teams begonnen op het zware veld vol energie waarmee duidelijk werd dat ze in deze eerste wedstrijd na de jaarwisseling geen punten wilden laten liggen. Doordat er aan Hattem-kant in een aantal momenten sprake was van balverlies, hielp het DVC ongewild aan mogelijkheden. Bij één van die momenten hadden de geel-blauwen geluk dat de bal op de paal kwam. Hattem probeerde uiteraard ook het doel te zoeken en na een uitstekende crosspass van Rick Dalhuisen was Felix Besseler dichtbij. Toch was het DVC wat op voorsprong kwam. Balverlies in de opbouw, de verdediging die even niet goed stond waardoor de DVC-aanval gevaarlijk door kwam. Hattem-doelman Pool probeerde nog te redden maar tikte zijn tegenstander net te veel aan: strafschop. Martijn Ballast liet Pool geen kans en bracht de 0-1 op het scorebord. Daarna was het wel gedaan voor DVC en nam Hattem het initiatief in de wedstrijd. Vele mogelijkheden om gelijk te maken waren het gevolg waarbij met name Felix Besseler en Wesley van Winsum evenwel al hadden moeten scoren. Uit een hoekschop had Jeffrey van Ommen pech doordat zijn uitstekende kopbal op de kruising belandde. Kort voor rust kwam dan toch de beloning. De in de selectie terugkeerde Maikel Rave had op rechts de ruimte om een voorzet te geven welke vervolgens door Felix Besseler werd gepromoveerd tot een doelpunt.

Na rust is Hattem heer en meester

Hattem probeert gelijk vanaf de aftrap de draad weer op te pakken en de blik naar voren te werpen. Toch is het DVC die ineens gevaarlijk door komt maar doelman Puck Pool komt in een 1 tegen 1 situatie als sterke winnaar uit de bus waardoor een achterstand wordt voorkomen. Vanaf dat moment is het Hattem wat de wedstrijd dicteert. Via een door Rick Dalhuisen opgezette aanval weet Wesley van Winsum de bal via een voorzet bij Maikel Rave te krijgen. Hij neemt de bal goed aan en jaagt de bal via een volley met links snoeihard achter de DVC-doelman. Een mooi presentje voor hem na zijn terugkeer in de selectie. Hattem proeft dat er meer in zit en geeft vol druk op de verdediging. Is Wesley van Winsum al snel dichtbij de 3-1 maar ziet hij zijn inzet gekeerd door de doelman; even later profiteert hij na gepruts in de verdediging van DVC. Hij pikt de bal op halverwege de helft van DVC, ziet de doelman te ver voor het doel staan en weet de bal met een bekeken stift over de doelman heen te lobben; 3-1. De bezoekers uit Dedemsvaart worden in deze fase overlopen en de DVC-doelman ziet steeds vaker en meer aanvallers van Hattem voor zijn neus. Hattem jaagt de tegenstander goed op en dwingt ze tot fouten. Bij één van die momenten is Maikel Rave die een duel om de bal wint van de DVC-doelman. Hij ziet Wesley van Winsum vrij staan die zich vervolgens goed vrij speelt en de bal in het lege doel kan werken. Trainer Oosterhaar vindt het moment rijp om zijn aanvallers te wisselen voor verse krachten. Felix Noordberger is koud in het veld als hij al het net vindt. Jens Borger speelt Felix in die weinig ruimte nodig heeft om de 5e treffer van zijn team te laten aantekenen. Hattem controleert vervolgens de wedstrijd simpel en verandert er niets meer aan de stand.

Goede overwinning en met name een prima 2e helft

Hattem behaalt een uitstekende en verdiende overwinning waarbij het, met name in de 2e helft, goed spel op de mat legt. Door een goede instelling en veel energie in de wedstrijd te leggen beloont het team zichzelf met een terechte driepunter. Door dit resultaat nestelt Hattem zich tussen velen die evenwel toch naar een hogere plaats op de ranglijst willen kijken. Het zich allemaal kort op elkaar waarbij het verschil tussen de nummer 5 en 11 slechts 3 punten is. Volgende week speelt Hattem een uitwedstrijd tegen Rouveen, de huidige nummer 3 met 20 punten.