Hattem komt in matige pot niet langs DSV

Voorafgaande aan de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen in verband met het overlijden van Johan Oosterbroek, erelid en medeoprichter van supportersvereniging De Vriendenkring. In de eerste helft waren de geel-blauwen te gemakzuchtig en moest het twee doelpunten incasseren. Na de rust was Hattem beter bij de les maar stond de verdediging van DSV goed waardoor er maar mondjesmaat mogelijkheden waren om de aansluitingstreffer te forceren. Uiteindelijk stond er na afloop een 2-1 stand in het voordeel van DSV op wedstrijdformulier.

Hattem speelt matige 1e helft

Ondanks het feit dat de 1e kans voor Hattem was (prima inzet van Wesley van Winsum die door DSV-doelman Kroes prima over de lat werd getikt), was het DSV wat binnen 20 minuten tweemaal het net wist te vinden. DSV hanteerde veel de lange bal om van daaruit de duels te zoeken. Uit één van die duels kwam de bal via een kluts bij DSV-speler Patrick Visser die Hattem-doelman Stefan de Weerdt kansloos liet. Je zou denken dat Hattem hierdoor wakker was maar niets was minder waar. Na opnieuw een lange bal van doelman Kroes tast de Hattem-verdediging mis en is Jeffrey Schreurs de slimste; hij weet de 2-0 binnen te tikken. Hierna probeert Hattem wel het tij te keren, maar er worden vaak verkeerde keuzes gemaakt en in de duels is men onvoldoende scherp waardoor vaak het balbezit verloren gaat. De enige mogelijkheid namens Hattem is nog voor Wesley van Winsum. Zijn inzet wordt echter tijdig geblokkeerd door de verdediging van DSV

Na de rust druk van Hattem

De geel-blauwen tappen na de rust uit een ander vaatje. Hattem voert de druk op en zoekt telkens de aanval. DSV leunt achterover en loert op de counter. In de gehele 2e helft geeft het eigenlijk maar 1 kans weg aan DSV waarbij de aanvallers uit Doornspijk wat gehaast te werk gaan en deze kans op de 3-0 in rook zien opgaan. De aanvallende intenties van de geel-blauwen worden ook vaak door toedoen van DSV maar ook gekenmerkt door een bijzondere rol van de leidsman deze middag. Kaarten voor praten aan beide kanten zijn belangrijker dan daadkrachtig op te treden bij overtredingen. Bij één van die overtredingen wordt de door Felix Noordberger ingevallen jeugdspeler Wesley Augustinus van achteren vol in zijn knie geraakt en gewoonweg uit de wedstrijd geschopt. Resultaat is naar het zich laat aanzien een ernstige knieblessure. Trainer Herman Oosterhaar vraagt aan de scheidsrechter wat hij hieraan gaat doen en wordt hierop door de scheidsrechter weggezonden.

Doekje voor het bloeden?

In de laatste 20 minuten probeert Hattem nog de aansluitingstreffer te forceren. Jeffrey van Ommen weet dit uit een hoekschop bijna te realiseren. Zijn kopbal gaat echter net langs de verkeerde kant van de paal. Kort daarna komt DSV met 10 man te staan wanneer Patrick Visser voor de 2e keer wegens spelbederf een gele kaart incasseert. Hattem start een slotoffensief. DSV daarentegen probeert de tijd vol te maken met allerlei “trucjes” en dat doen ze slim. Kort voor tijd krijgt Hattem nog een strafschop wat niet terecht was. Kevin Isidora jaagt de bal in de kruising en direct daarna fluit de scheidrechter voor het einde van de wedstrijd.

Voor Hattem een teleurstellende wedstrijd waarbij het met name de hand in eigen boezem moet steken voor het optreden in de 1e helft. Dit zal richting de komende wedstrijden toch anders moeten. Voor zaterdag 9 oktober wacht opnieuw een uitwedstrijd waarin Oene de tegenstander is.