Hattem moet meerdere erkennen in Zeewolde

Ondanks het goede gevoel uit de twee laatst gespeelde wedstrijden moet het eerste elftal van vv Hattem in en tegen Zeewolde erkennen dat de thuisploeg, zijnde het beste team in de competitie, een maatje te groot bleek. Hattem kwam al vlot op achterstand, herstelde zich gaandeweg de eerste helft goed maar kon in de tweede helft, waarin Zeewolde vlak na rust de voorsprong verdubbelde, geen vuist meer maken.

Snel op achterstand, aardig herstel

Zeewolde wilde al vroeg in de wedstrijd proberen de voorsprong te pakken en zette vol druk op het Hattem-doel. Al snel een hachelijke situatie in het strafschopgebied van Hattem waarbij de verdediging nog redding kon brengen. Daar waar Hattem via een aanval over links gevaarlijk lijkt te worden, is het de thuisploeg die scoort. Na een verre uittrap door de Zeewolde-doelman is de aanvaller Karim Arzini attenter dan de Hattem-verdediging, weet de bal te veroveren en laat Alec van Dijk kansloos. Zeewolde heeft veel bewegende mensen, is fel en zit kort waar de geel-blauwen het lastig mee hebben. Gaandeweg de eerste helft komt Hattem wat beter in de wedstrijd en is de wedstrijd meer in balans. Desondanks krijgt Zeewolde nog een paar grote kansen om de score te verdubbelen. Eerst via een afstandsschot na een klutssituatie en daarna weet de Hattem-verdediging goed redding te brengen. Andersom krijgt Hattem vlak voor de rust nog wat ruimte maar ziet het twee mogelijkheden om gevaarlijk te worden in rook opgaan.

Na rust is Zeewolde de bovenliggende partij

Al vrij snel na de hervatting is het Zeewolde wat de voorsprong verdubbelt. Een pass van achteruit valt op de rug van spits Pelgrum, reageert hij snel en weet de bal met een mooie stift over doelman van Dijk in het doel te lepelen. Hattem is gelijk daarna gevaarlijk via een aanvalsopzet over de linker flank. Wesley van Winsum speelt zich vrij maar net op het moment dat hij wil schieten wordt hij gevloerd. Hattem heeft pech als de aansluitende vrije trap van Felix Noordberger op de paal belandt en Wesley van Winsum in de rebound zijn inzet over het doel ziet vliegen. Kort daarna opnieuw pech voor Hattem. Jort Steenman zet een aanval op, zoekt de 1-2 met Wesley van Winsum en vindt Felix Noordberger. Zijn fraaie schot met links raakt echter opnieuw de paal. Hierna is het de thuisploeg die de wedstrijd naar zich toe trekt en bepaalt wat er op het veld gebeurt. Hattem komt overal net een tikkie tekort en kan in feite niet echt meer gevaarlijk worden. Trainer ten Hove probeert nog wat te forceren door aanvallend te wisselen. Hierdoor krijgt Zeewolde nog wat meer ruimte al is het slordig bij een paar goede kansen die ze niet benutten. Uiteindelijk blijft de wedstrijd steken op een 2-0 eindstand en moet Hattem erkennen dat Zeewolde verdiend heeft gewonnen.

Hattem haalde niet het gewenste niveau

Doordat  Hattem vandaag tegen het sterke Zeewolde niet het niveau behaalde wat nodig is om een resultaat te halen, moet het opnieuw een nederlaag slikken. Verlies tegen deze tegenstander is ook niet erg en het hoort ook bij sport, maar de komende weken zullen belangrijk genoeg zijn om hier te lang bij stil te blijven staan. Volgende week ontvangt Hattem het team van Swift ’64, is het zaak de rug te rechten en een goed resultaat neer te zetten.