Hattem neemt verdiende 3 punten mee naar huis

Na de puntendeling met OWIOS vorige week, was het v.v.Hattem dat nu de volle 3 punten meenam uit Oene naar Hattem.

Het was voor Hattem afgelopen zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen Oene. Het behaalde punten aantal na de start van de competitie viel niet mee. Een blik op de ranglijst leerde daarbij wel dat er gespeeld was tegen de teams die de eerste 5 plekken in de competitie bezetten.

Het team dat trainer Arjan ten Hove aan de start liet verschijnen was met 7 spelers die niet ouder zijn dan 20 jaar erg jong te noemen. Dat leeftijd niet alles zegt wanneer er voldoende voetbalkwaliteit op het veld staat werd vanaf het begin duidelijk.

Hattem trok vanaf het eerste fluitsignaal de wedstrijd en het initiatief naar zich toe. Na 10 minuten ontstond de eerste kans toen Felix Noordberger de knap op tijd startende Sam Broekhuis wegstuurde die schuin voor het doel de bal langs de keeper, maar ook net langs de verkeerde kant van de paal stuurde. De Oener ploeg hield veel mensen achterin, zodat Hattem makkelijk combinerend tot de 16 meter het spel kon bepalen. Na hier daar een kleine mogelijkheid was het een mooie aanval waarbij Rick Dalhuisen een harde voorzet kon afleveren die door een van de voorwaartsen werd binnengetikt. De blijdschap was van korte duur, daar de grensrechter als een van de weinigen de situatie als buitenspel beoordeelde en de scheidsrechter zijn signaal overnam. Nog voor rust moest Sam Broekhuis met een blessure gewisseld worden en kwam voor hem Giovan Draijer in het veld. Hattem bleef de bovenliggende partij en het was niet gek geweest wanneer er bij het rustsignaal een voorsprong op het score bord had gestaan.

Na de rust waren er bij Oene enige aanpassingen gedaan waardoor de wedstrijd een ander gezicht kreeg. Waar het voor Hattem tijd werd te scoren was het Oene dat probeerde meer grip op het spel te krijgen. De wedstrijd waarbij de toeschouwers al enige tijd de tribune hadden opgezocht of zich verscholen onder een paraplu speelde zich af op het middenveld waarbij Hattem zo nu en dan gevaarlijk werd. Bij een van die mogelijkheden werd een voorzet in eerste instantie gemist en vanaf de andere kant opnieuw scherp voorgebracht. De Oener verdediger werd op de achterlijn zo in het nauw gebracht door een Hattemer aanvaller dat hij de bal over de eigen achterlijn werkte en Hattem op een verdiende 0 – 1 voorsprong kwam.  Na dit doelpunt ging Oene met meer druk naar voren spelen en werd het wedstrijdbeeld onrustiger. Waar Oene hoopte op kansen op de gelijkmaker was het Hattem dat met kansen voor Wesley van Winsum en Giovan Draijer een aantal keren de wedstrijd vroegtijdig kon beslissen. Hoewel doelman Alec van Dijk deze middag maar 1 lastige redding hoefde te verrichten was er toch opluchting  aan Hattemse kant toen de goed leidende scheidrechter te Teije affloot en er 3 punten bijgeschreven kon worden.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd tegen Zwolsche Boys op het programma.