Hattem ondanks goede wedstrijd met lege handen

Alhoewel de uitslag op het wedstrijdformulier een andere indruk zou kunnen geven, heeft Hattem in Oene een acceptabele wedstrijd op de mat gelegd. Helaas was de thuisploeg in een paar momenten net wat doortastender waardoor zij het verschil maakte. Oene was voor de rust op twee momenten net wat attenter dan de Hattem-verdediging en gooide de wedstrijd direct na de thee via een onhoudbare volley min of meer op slot.

In de eerste helft is het net niet

De trainersstaf had ook voor deze wedstrijd het nodige puzzelwerk te verrichten doordat meerdere spelers niet inzetbaar bleken; met name aanvallend en verdedigend. Jeugdspeler Bram van Regeteren maakte in de verdediging zijn debuut en kan terugkijken op een uitstekende wedstrijd. Verder was het passen en meten wat al vrij snel in de wedstrijd nog erger werd nadat Jeffrey van Ommen en Thomas de Raad beide geblesseerd het veld moesten verlaten.

Hattem had overigens al vrij snel in de wedstrijd de leiding kunnen nemen. Doelman Stefan de Weerdt wist met een prima pass Silvan Kersbergen te bereiken die zich vrij speelde en de bal van ca. 20 meter zo het doel in kon schieten. Zijn inzet was helaas te zacht waardoor de verdediger de bal nog net van de lijn kon halen. Oene daarentegen wist het net wel 2x te vinden. Jasper Mosterd wist eerst een niet goed verwerkte bal in de verdediging van Hattem doeltreffend af te ronden en even later kon hij net voor Bram de Boer met zijn grote teen een voorzet tot doelpunt promoveren.

Hattem na rust de betere ploeg

Ondanks alle goede bedoelingen aan Hattem-kant na de rust, gooit Oene de wedstrijd direct na de hervatting eigenlijk al op slot. Een hoekschop wordt door Hattem verdedigend niet goed beoordeeld. Na een kopduel valt de bal onbedoeld voor de voeten van Jim Schaap die de bal ongenadig hard achter doelman Stefan de Weerdt in het net jaagt. Hattem is daarna wel de betere ploeg. Er wordt gestreden, er ontstaan mede via Silvan Kersbergen en de prima spelende Uzair Goelab goede combinaties en keer op keer wordt de weg naar het Oene-doel gevonden. Omdat Oene toch veel mensen achter de bal houdt is het rond het strafschopgebied van thuisploeg toch vrij druk waardoor de aanvalsdriften van de geel-blauwen veelal stranden. Oene leunt achterover en hanteert veelal de lange bal in de hoop in duel te komen in de Hattem-defensie om zodoende onrust te zaaien. Echte 100% kansen weet Hattem in de 2e helft niet te creëren al komt Daan van Enk nog dichtbij de aansluitingstreffer. Zijn inzet belandt echter op de paal. Het team weet wel de druk op het Oene-doel te houden, er zijn wat mogelijkheden maar tot een doelpunt komt het helaas niet.

Goed gespeeld, geen beloning

De hele wedstrijd onder de loep genomen heeft Hattem helemaal niet slecht gespeeld en kan de nederlaag worden toegeschreven aan het feit dat het op sommige momenten net niet doortastend genoeg is. Gezien de vele omzettingen in het team is dat enerzijds te verklaren; anderzijds mag dit ook weer niet als excuus gelden en moet je simpelweg altijd ‘winnaar’ zijn. Voor volgende week zaterdag staat er voor Hattem weer een thuiswedstrijd op het programma waarbij Hulshorst de tegenstander zal zijn.