Hattem onderuit bij Zwolsche Boys

Wederom blijft het eerste elftal van vv Hattem puntloos in een uitwedstrijd. Ditmaal slikt het een 1-0 nederlaag bij het laag geklasseerde Zwolsche Boys. De thuisploeg, die nog volop strijdt om degradatie of de nacompetitie hiervoor te voorkomen, kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong en wist in de rest van de wedstrijd de rijen gesloten te houden. Hattem had in de 2e helft zeker meer balbezit maar liep zich veelal dood tegen de groen-witte muur.

Hattem worstelt en komt op achterstand

In de beginfase lijkt het Hattem wat de wedstrijd al snel wil openbreken. Giovan Drayer speelt zijn directe tegenstander uit maar heeft reuze pech dat zijn mooie schot op de paal belandt. Ondanks de goede start van Hattem is het evenwel de thuisploeg die op voorsprong komt. Vanuit een inworp van Hattem kopt Zwolsche Boys voorwaarts en is het niet attent verdedigen bij de geel-blauwen. Hierdoor komt de bal in de 16, valt in een duel verkeerd en is het uiteindelijk Max Streppel die namens de thuisploeg het laatste zetje geeft. Bijna lijkt het al snel 2-0 te worden wanneer de spits de bal oppikt na een te zachte terugspeelbal. Voor Hattem is het goed dat doelman Alec van Dijk attent is en een doelpunt voorkomt. Zwolsche Boys laat Hattem de bal, staat verdedigend en wacht op een foutje van Hattem of dat ze met een lange hijs de aanvallers aan het werk kunnen zetten. Hattem komt er niet door en het blijft bij een kansje vanuit een klutssituatie voor het doel van de Boys. Het spel van Hattem wordt de laatste 20 minuten zeker wel beter al lijkt wat weifelend in de aanvallende intenties waardoor Zwolsche Boys het niet al te lastig wordt gemaakt.

Hattem na rust meer balbezit, weinig echte kansen

De geel-blauwen proberen het betere van het van de laatste 20 minuten voor rust een vervolg te geven in de tweede helft en zet de thuisploeg direct onder druk. Gevolg zijn een aantal hoekschoppen welke helaas niet het gewenste resultaat hebben. Hattem heeft wel een overwicht maar de bal valt steeds niet goed voor de Hattemers. Gaandeweg de wedstrijd zoekt Zwolsche Boys steeds verder het randje van het toelaatbare op waarbij onder meer Wesley van Winsum het slachtoffer is. De druk op het Zwolse doel wordt steeds groter maar veelal is het veel te druk in het strafschopgebied van Zwolsche Boys en loopt Hattem steeds weer tegen een groen-witte muur aan. In de slotminuten wordt de druk door Hattem steeds groter, krijgt het nog een handvol hoekschoppen maar is het ondanks alle goede bedoelingen onvoldoende om minimaal een gelijkspel uit het vuur te slepen.

Opnieuw een nederlaag, de komende wedstrijden cruciaal

Door deze nederlaag en de resultaten op de andere velden staat Hattem nog steeds wel op de 5e plaats in de rangschikking, maar het mag duidelijk zijn de teams in het rechter rijtje de komende weken alles op alles zullen zetten om punten te sprokkelen. En dat zijn nu net de tegenstanders die Hattem nog zal gaan ontmoeten. Tijd dus om de rug te rechten, de komende wedstrijden uit een ander vaatje te tappen en volop de strijd aan te gaan om de nog benodigde winstpunten aan het totaal te kunnen bijschrijven. Voor komende zaterdag alsook de daaropvolgende week speelt Hattem thuiswedstrijden tegen resp. Dieze West en EFC ’58 en we hopen dat we dan weer vrolijke gezichten zullen zien na afloop van deze wedstrijden.