Hattem pakt 3 punten bij HTC Zwolle

Na het goede resultaat in de uitwedstrijd tegen Elspeet heeft Hattem ook in de uitwedstrijd tegen HTC uit Zwolle de volle buit gepakt. Het speelde zeker niet haar beste wedstrijd, maar wist gedurende de wedstrijd uit de meeste en beste kansen het verschil te maken. Hattem startte wat stroef, had gaandeweg de eerste helft meer overwicht en kwam op voorsprong via een strafschop (hands). Na de rust wat het wat minder, creëerde het toch veel kansen en wist de score uit te breiden naar 0-2. Beide doelpunten kwamen op naam van Felix Noordberger

Op voorsprong via een strafschop

Na een aftastende, en van beide kanten onrustige, fase kreeg Hattem gedurende de eerste helft wat meer vat op de wedstrijd. Resultaat hiervan was dat er wat kansen ontstonden. Helaas hadden de spelers het vizier nog niet scherp en gingen pogingen net naast of over het doel. HTC kon er nog niet echt veel tegenover zetten en vond in deze fase via een counter Hattem-sluitpost de Weerdt op zijn weg. Halverwege de eerste helft stuiterde de bal binnen de beruchte lijnen tegen de hand van een HTC-verdediger waarbij er vraagtekens ontstonden of dit geen strafschop was. De scheidsrechter besloot om hiervoor niet te fluiten. Hattem liet zich niet ontmoedigen en kreeg via een goede aanval over rechts een dot van een kans. Een uitstekende voorzet van Ramon Flokstra leek door Silvan Kersbergen tot doelpunt te worden gepromoveerd. De HTC-verdediging voorkwam dit echter. Kort hierna viel er uit het niets een doelpunt aan de andere kant. Scheidsrechter Aukema floot echter heel snel voor buitenspel nog voordat grensrechter Mulder zijn vlag in de lucht kon steken. Niet lang daarna was er opnieuw een discutabel moment in de 16 van HTC. Een voorzet werd door de HTC-doelman niet goed verwerkt en uit de scrimmage die hierna ontstond maakte een speler van HTC hands. Strafschop besliste de scheidsrechter. Felix Noordberger wist hiermee wel raad en bracht Hattem nog voor rust op 0-1.

De tweede helft was matig

In de tweede helft komen de mannen van trainer Oosterhaar goed uit de startblokken. Silvan Kersbergen weet met een goede pass de ingevallen Yannick Rave te bereiken. Helaas is zijn aanname net niet goed waardoor hij wat scheef voor het doel komt en gaat zijn inzet naast. Hierna oogt Hattem wat laconiek en laat HTC de bal rond spelen waardoor de thuisploeg wat beter in de wedstrijd komt. Mooi voor Hattem dat hieruit geen echte kansen ontstaan. Hattem heeft desondanks de betere kansen en weet de marge op het uur te verdubbelen. Een goede aanval over rechts via de vandaag sterk spelende Jens Borger. Hij bereikt Kevin Isidora die Felix Noordberger met een afgemeten steekpass vrij voor de HTC-goalie zet. Noordberger maakt geen fout en schuift de bal eenvoudig langs de uitgekomen doelman; 0-2.

Felix Noordberger, tweemaal doeltreffend (foto Marcel Senz)

HTC moet nu in feite alles of niets spelen waardoor er voor Hattem ruimte ontstaat. Uit de kansen die hieruit ontstaan had het eigenlijk 0-3 moeten worden; helaas voor Hattem was dat niet het geval. In het slotkwartier had HTC geluk dat scheidsrechter Aukema de rode kaart op zak hield na een grove overtreding van de rechtsback op Silvan Kersbergen. Kort hierna een klutsbal in de 16 van Hattem die pardoes op de lat van het Hattem-doel viel en daarna gelukkig voor Hattem over ging. In de slotminuut had Hattem nogmaals de score kunnen uitbreiden maar ook nu werd het net niet gevonden.

Opnieuw winst en goede rangschikking periode 2

Niet echt een hele goede wedstrijd, maar toch de volle winst. Door deze overwinning zet Hattem een mooie serie neer en mengt het zich in de strijd om de koppositie in de 2e periode. De komende weken zal moeten blijken of dit nog mooie dingen kan opleveren. Komende zaterdag ontvangt Hattem het team van BAS uit Biddinghuizen, aanvang 14.30 uur